فرمانده فرقه ۱۱۱ ارتش: جنگجویان گروه طالبان در چند بخش نزدیک پایتخت حضور دارند

© Kabul 111 Sect Press Officeفرمانده فرقه ۱۱۱ ارتش: جنگجویان گروه طالبان در چند بخش نزدیک پایتخت حضور دارند
فرمانده فرقه ۱۱۱ ارتش: جنگجویان گروه طالبان در چند بخش نزدیک پایتخت حضور دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای مربوط به فرقه ۱۱۱ارتش افغانستان در ولایت‌های کابل، بامیان، کاپیسا، پنجشیر و پروان مأموریت انجام می‌دهند.
دستگیری یک سرگروه طالبان در شکردره کابل  - اسپوتنیک افغانستان
دستگیری یک سرگروه طالبان در شکردره کابل 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، فرمانده فرقه ۱۱۱ ارتش از حضور طالبان در ولسوالی‌های سروبی کابل و چند بخش دیگر در نزدیکی‌های پایتخت سخن می‌زند و می‌گوید، که این گروه از هر فرصتی برای هراس‌افگنی کار می‌گیرد.

رامین مقبل، فرماندۀ فرقه ۱۱۱ ارتش می‌افزاید، که هیچ نگرانی از بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان وجود ندارد؛ زیرا به‌گفتۀ او نیروهای دولتی توانایی راه‌اندازی عملیات را به‌گونه مستقل دارند.

او در این باره بیان داشت: «همین ۲۵۰۰ تن از نیروهای امریکایی اگر در افغانستان مانده باشند هم در میدان جنگ با ما نیستند. این‌ها به‌شکل مشوره‌دهی بعضی اوقات با بزرگان ما هستند».

نیروهای مربوط به فرقه ۱۱۱ارتش در ولایت‌های کابل، بامیان، کاپیسا، پنجشیر و پروان مأموریت انجام می‌دهند.

این نیروها می‌گویند، که سال‌ها با تحمل قربانی‌ها، در برابر هراس‌افگنان مبارزه کرده‌اند و در شرایط کنونی نیز به مبارزۀ شان ادامه می‌دهند.

محمد حسن که چهارده سال را در ارتش کار کرده‌است می‌گوید، سه برادرش را که سربازان ارتش بودند در جنگ از دست داده‌است: «من، تا که یک قطره خون در بدن دارم کار می‌کنم. در این راه و عسکری را رها کردنی نیستم».

هدایت‌الرحمان رییس خیل، سرباز دیگر این فرقه نیز افزود: «امنیت شاهراه‌ها را تأمین می‌کنیم. در ولسوالی‌ها می‌رویم. در هر کجا کمک بخواهند ما خودرا می‌رسانیم».

به‌گفتۀ این نیروها، مخالفان می‌کوشند، تا از شاهراه‌های کابل - شمال، کابل – جلال‌آباد و کابل - لوگر مهمات و افراد را به داخل شهر کابل برسانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала