Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

میلان - یوونتوس؛ تقارن سبک‌های آنتونیو و پیرلو در میلان

© AP Photo / Antonio CalanniSan Siro stadium in Milan, Italy
San Siro stadium in Milan, Italy - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو تیم یوونتوس و اینتر امشب در سری آ در حالی به مصاف هم می‌روند که شاهد تقابل دو ایده متفاوت اما خیلی به هم نزدیک هستیم.

به گزارش اسپوتنیک؛ امشب دربی ایتالیا میان دو تیم فوتبال اینترمیلان و یوونتوس برگزار می‌شود که یکی از مهمترین بازی‌های دو تیم در سال‌های اخیر به شمار می‌رود.

اینتر با هدایت آنتونیو کونته رقیب هم‌شهری را در سری آ دنبال می‌کند و اکنون هیچ خطایی در برابر قهرمان چندفصل اخیر سری آ ندارد.

در همین حال، پس از چهار پیروزی متوالی در لیگ و جام حذفی به ویژه پیروزی 3-1 مقابل میلان در سن سیرو در اوایل ماه جاری - قدرت آندره پیرلو در برابر یوونتوس را دوباره بازیابی کرده است.

 

پیرلو - کونته؛ دو ایده و دو سبک متفاوت

آنتونیوکونته مقابل آندره‌آ پیرلو دیدار دو فلسفه متفاوت با سرنوشتی است که با دو افسانه یوونتوس از دو دوره متفاوت روبرو شده است.

اینتر و یوونتوس این فُرصت را دارند که شانس خود را برای اسکودتو افزایش دهند و چالش امشب دو تیم بر سر سه امتیاز حساس در رقابت‌های قهرمانی سری آ خواهد بود.

فصل گذشته یوونتوس در هر دو دیدار لیگ، اینتر را شکست داد. آنها در سن سیرو 2-1 پیروز شدند و سپس 2-0 در ورزشگاه آلیانز پشت درهای بسته بازی کردند. بنابراین شش امتیاز برای بیانکونری و صفر برای اینتر کونته به ثبت رسید. اما مشخص است که کونته و پیرلو دو مربی بسیار متفاوتی هستند که فلسفه تاکتیکی متفاوتی دارند: کونته یک مربی اصولگرا است، وسواس زیادی در پیروزی و تمرینات سخت دارد، و از 3-5-2 که اجازه استثنائات تاکتیکی را می‌دهد.

پیرلو یک شاعر حیله‌گر است که بدون ایجاد موانع و دوری در مرکز ورزشی "کانتیناسا" با بازیکنان خود بسیار صحبت می‌کند.

پیرلو فقط در ابتدای تجربه مربیگری خود است و فوتبال "اروپایی‌تری" را نسبت به کونته که ایده‌های قدیمی را با ویژگی‌های جدید از هزاره سوم توسعه داده، انتخاب کرده است.

کونته کار ورزشی خود را بر اساس 3-5-2 بنا کرده، یک طرح تاکتیکی که هرگز از آن دست نکشید.

با او بازیکنان یوونتوس مثل "دژان کولوسفسکی" یا "فدرسیکو کیه‌سا" بی‌فایده بودند زیرا آنها عملکرد 3-5-2 و تأکید آن بر جناحین را ندارند.

سرمربی سابق چلسی با تلاش برای تبدیل کردن مارسلو بروزوویچ به نقش هافبک تهاجمی، کریستین اریکسن را ناسازگار با فلسفه تاکتیکی باشگاه دانست. کونته یک مربی سخت و محرک است که با بازیکنان خود فاصله می‌گیرد اما می‌داند چگونه تعهد بزرگ آنها را در تمرین درک کند. او مربی بسیار شبیه ژوزه مورینیو به دلیل جذابیت و پرخاشگری است و به همین دلیل اغلب در رسانه‌های ایتالیا برخوردهای خشونت آمیزی با کارشناسان داشته است. عیب کونته این است که تمام تلاش اینتر را روی روملو لوکاکو در مرکز حمله متمرکز کند.

ستاره بلجیمی نقطه اصلی مرجع در برنامه‌های كونته است و مدیر اغلب متهم می‌شود كه فاقد گزینه‌هایی برای استفاده از عضلات لوكاكو برای این طرح اساسی است.

ایده کونته درباره فوتبال، علی‌رغم این‌که اینتر بهترین حمله لیگ را دارد، بیشترین توجه را به اهمیت مرحله دفاعی می‌کند.

 

پیرلو و "فوتبال مایع"

در پایان نامه‌ای که به پیرلو اجازه داد مربی سری آ شود، عبارت 'فوتبال مایع' به عنوان راهی برای تعریف فوتبال پویا و انعطاف پذیر ظاهر می‌شود.

پیرلو در 30 صفحه پایان نامه، تمام نکات کلیدی فلسفه فوتبال خود را تشریح می‌کند: مالکیت، حمله، نقش بازیکن و جزئیات تعیین کننده برای ایجاد برتری عددی.

از نظر پیرلو برخلاف کونته، هیچ محدودیت تاکتیکی در یک تیم وجود ندارد. در حالی که به بازیکنان در مورد موقعیتی که باید در زمین قرار بگیرند پیشنهاداتی داده می‌شود، آنها در انتخاب بهترین راه حل‌های بازی آزاد هستند.

بنابراین پیرلو در مرحله دفاعی سه نفر است اما در مرحله حمله چهار نفر می‌شود. هافبک اغلب دو نفر هستند که رودریگو بنتانکور و وستون مک کنی به عنوان یک دایک در خط دفاع بازی می‌کنند.

پیرلو همیشه از كونته تحسین زیادی نشان می‌دهد، تا آنجا كه روش فوتبالش را الهام گرفتن از فلسفه‌ای است كه باعث بارسلونا شدن یوهان كرایف و سپس پپ گواردیولا، لوی فن خال و میلانی شدن كارلو آنچلوتی شد.

در مرحله حمله، یوونتوسِ او حتی می‌تواند 2-3-5 شود که بازیکنان گسترده به مهاجمان اضافی تبدیل شوند. این یک راه حل کاملا هالندی است که تاکنون فقط در برخی از لحظات یک مسابقه اعمال می‌شد.

 

شباهت‌های کونته و پیرلو

وقتی پیرلو (بازیکن) برای تعویض‌ها از کونته عصبانی می‌شد، ما در دوره دیگری از فوتبال زندگی می‌کردیم که او مهمترین بازیکن باشگاه بود. در سال 2013 دو تعویض مقابل میلان و ورونا باعث عصبی شدن پیرلو شد اما در آن لحظه جرقه احترامی بین دو مرد با شخصیت‌های قوی به وجود آمد.

پیرلو در گذشته فرصتی را برای ابراز تحسین از كونته را از دست نداده: "اگر من مربی می‌شوم به این دلیل است كه آنتونیو را دیدم و گوش دادم."

این دو مربی رابطه خاصی دارند. یوونتوس به لطف این دو نماد عالی، بخشی از 9 اسکودتوی متوالی را به دست آورده است.

آنها به عنوان بازیکن و مربی همیشه می‌خواستند برای پیروزی بازی کنند و فلسفه پیروزی یوونتوس با ایجاد برنده‌هایی از آنها وارد DNA آنها شد.

کونته بیش از 10 سال در یوونتوس بازی کرد و از سال 1991 تا 2004، 295 بازی و 29 گل جمع کرد که یکی از آنها در لیگ قهرمانان در اولدترافورد مقابل منچستر یونایتد به عنوان یکی از زیباترین و چشمگیرترین گل‌های تاریخ باشگاه به ثمر رسید. از طرف دیگر، پیرلو پس از سوء تفاهم با آدریانو گالیانی در مورد تمدید قرارداد در سال 2011 به صورت رایگان وارد تورین شد. از آن لحظه او 119 بازی انجام داد و 16 گل به ثمر رساند که بیشتر آنها ضربه آزاد در نزدیکی منطقه جریمه بود.

با این حال تجربیات بسیار متفاوتی در حرفه بازیکنانی که به مردان بالغ و مربیان باشگاه‌های برتر اروپا تبدیل شده‌اند، مشخص شده است.

کونته و پیرلو در خط هافبک یوونتوس هم تیمی‌های عالی بودند: عزم و اراده کونته و کیفیت پیرلو باعث می‌شد که خط میانی هر باشگاه برتر اروپا عالی باشد.

 

صحبت‌های لیپی در مورد کونته و پیرلو

مارچلو لیپی هر دو مربی کونته و پیرلو بود و با دومی موفق به کسب یک جام جهانی در سال 2006 شد. سرمربی سابق ایتالیا در مصاحبه‌ای با "توتواسپورت" دیدار روز یکشنبه را به عنوان جدال دو مربی ارائه داد و گفت: "من می‌توانم بگویم وقتی كه من كونته و پیرلو را در زمین دیدم، استعداد آنها را به عنوان مربی در روش تفسیر بازی دیدم. می‌توانم این حرف را بزنم اما صادقانه نیست. واقعیت این است که این دو مرد باهوش هستند و همیشه بسیار مراقب آنچه که در اطراف آنها چه در تمرین و چه در مسابقات اتفاق می‌افتد، هستند."

لیپی افزود: "کونته همیشه یک برنامه شیدایی داشته است که اکنون او را به عنوان مربی کار می‌کند. پیرلو همیشه کمال گرا و با دیدی بالاتر از حد متوسط ​​از بازی بوده است."

لیپی همیشه با بازیکنان صحبت خوبی داشت و با کونته و پیرلو پیوند محکمی ایجاد کرد و همچنان مرجع هر دو بازیکن بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала