آغاز تحقیقات درباره مداخله خارجی در حمله به کنگره امریکا

© REUTERS / Stephanie Keith آغاز تحقیقات درباره مداخله خارجی در حمله به کنگره امریکا
آغاز تحقیقات درباره مداخله خارجی در حمله به کنگره امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پولیس فدرال امریکا در حال بررسی این موضوع است که آیا کشورهای خارجی، سازمان‌ها یا افراد در اجرای حمله به ساختمان کنگره امریکا تامین مالی کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه ان‌بی‌سی، پولیس فدرال امریکا (اف‌بی‌آی) در حال بررسی این موضوع است که آیا کشور‌های خارجی، سازمان‌ها یا افراد در اجرای حمله چند روز پیش به ساختمان کنگره امریکا تامین مالی کرده اند یا نه.

این شبکه تلویزیونی به نقل از یک کارمند برحال و یک کارمند پیشین این سازمان می‌گوید که در گزارش پولیس فدرال امریکا آمده است: اف‌بی‌آی در حال بررسی پرداخت 500 هزار دالر بیوت‌کوین است که گفته می‌شد که یک تبعه فرانسوی برای افراد کلیدی جنبس راست افراطی پیش از اغتشاشات انجام داده است.

خاطرنشان می‌شود که اطلاعات پرداخت در این هفته توسط شرکتی ارائه شده است که انتقال ارزهای رمزنگاری شده را تحلیل می‌کند.

در ششم جنوری طرفداران دونالد ترامپ رئیس‌جمهور برحال امریکا، به ساختمان کنگره این کشور یورش بردند و سالون سنا را محاصره کردند. در نتیجهٔ این اعتراضات، جلسه‌یی که قرار بود نتایج انتخابات را تایید کند نیمه‌تمام ماند. بر اساس این نتایج انتخابات دونالد ترامپ انتخابات را به جو بایدن باخته است اما از پذیرش نتایج سر باز می‌زند. پس از پایان این اعتراض خشونت‌بار که کشته و زخمی نیز بر جای گذاشت، کنگره امریکا این نتایج را تایید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала