احتمال قطع حضور ترامپ در نشست های اطلاعاتی آمریکا

© Carlos Barriaترامپ: بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند
ترامپ:  بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا خواستار عدم حضور ترامپ، پس از کناره گیری وی از مقام ریاست جمهوری در نشست های مربوط به اطلاعات جاسوسی شده است.

 به گزارش اسپوتنیک، به  نقل از  Fox News  آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان ایالات متحده می‌گوید که آنها قصد دارند، دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریكا را پس از کناره گیری او از این پست مهم از حضور در جلسات اطلاعاتی سنتی برای سران سابق دولت، محروم كنند.

به گفته شیف، ترامپ باید از دریافت اطلاعات سرویس های جاسوسی محروم شود، زیرا او شایسته چنین اعتمادی نیست.

ترامپ خواستار تعیین یک دادستان ویژه برای تحقیق درباره انتخابات آمریکا شد - اسپوتنیک افغانستان
زندگی بعدی ترامپ پس از ریاست جمهوری

این عضو دموکرات کنگره آمریکا گفت بسیاری از شرکای آمریکا در سراسر جهان به دلیل نگرانی در مورد ترامپ از ارائه اطلاعات جاسوسی به ایالات متحده امتناع نموده‌اند.

وی تأکید کرد که رئیس جمهور اطلاعات را سیاسی می ساخت و این امر کشور را در معرض خطر قرار داد.

روسای جمهور دوران مدرن آمریکا بطور معمول حتی پس از ترک کاخ سفید اطلاعات محرمانه را دریافت می‌کنند، اما برخی از اعضای جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز اخیرا از بایدن خواسته‌اند اطمینان حاصل کند که ترامپ پس از ترک قدرت به این اطلاعات فوق محرمانه دسترسی نخواهد داشت.

مشاور ارشد جو بایدن نیز به صراحت تاکید کرده، رئیس جمهوری منتخب آمریکا برای تصمیم‌گیری درباره اینکه آیا اطلاعات محرمانه را با دونالد ترامپ بعد از خروج او از قدرت به اشتراک بگذارد یا خیر، منتظر توصیه مشاوران اطلاعاتی خود است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала