تأثیر ویتامین D در مقابل ویروس

© Depositphotos.com / Puhhha Dویتامین
 Dویتامین  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان به این نتیجه رسیدند که ویتامین D از عفونت های تنفسی محافظت نمیکند، اما می تواند آنها را راحت تر کند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان با استفاده از یک آزمایش تصادفی تصمیم گرفتند مطالعه نمایند که آیا ویتامین D می تواند به جلوگیری از عفونت های تنفسی کمک کند. اگرچه محققان نتیجه گرفتند که این ویتامین از اکثر افراد در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت نمی کند، اما می تواند زمان معالجه را کوتاه کرده و شدت آن را کاهش دهد.

آفتاب گرفتن در ساحل دریا - اسپوتنیک افغانستان
ویتامین D دشمن ویروسها شناخته شد

در مطالعه جدید ، منتشر شده در دیابت Lancet و غدد درون ریز، محققین گزارشات 16000 استرالیایی را از 60 تا 84 ساله تجزیه و تحلیل کردند. شرکت کنندگان به مدت پنج سال 60،000 IU ویتامین D دریافت کردند.

داوطلبان همچنین گزارش صحی سالانه را تکمیل و برای پیگیری موارد ، یادداشت خاطرات خود را ثبت کردند. محققین خاطرنشان كردند كه علائم سرماخوردگی و آنفولانزا در داوطلبان كه ویتامین D دریافت می كنند، كمتر از افرادی است كه ادویه تکسین دهنده مصرف میكنند. این ویتامین نه تنها در کاهش شدت، بلکه در طول مدت علائم نیز نقش دارد. با این همه از مرض محافظت نمیکند.

محققین می نویسند: "نتایج نشان می دهد که ویتامین D ممکن است تا اندازه کم سیستم ایمنی بدن را تقویت کند ، اما به طور عموم بعید است که ویتامین D انسان را در مقابل مرض محافظت کند و منجر به افزایش قابل توجه میزان بهبودی شود."

 با این حال، دانشمندان خاطر نشان کردند که در استرالیا (جایی که این مطالعه انجام شد) هیچ مشکلی با کمبود ویتامین D وجود ندارد، در حالی که این مسئله در بسیاری از کشورها وجود دارد. این می تواند نتایج را تحت تأثیر قرار دهد.  پیش از این، ما در مورد اینکه چگونه کمبود ویتامین D می تواند منجر به یک مرض جدی در مردان و حتی مرگ شود، صحبت کردیم. دانشمندان همچنین بر این باورند که ویتامین D می تواند علائم COVID-19 را کاهش داده و خطر مرگ را کاهش دهد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала