صالح: تروریستان بازداشت‌شده باید اعدام شوند

© Photo / شورای عالی مصالحه‌ٔ ملیامرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری
امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست‌جمهوری می‌گوید که برای حل معضل ترور در شهرهای بزرگ، شماری از «تروریستان» بازداشت‌شده باید اعدام شوند تا برای دیگران درس عبرت شود.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری   که حدود سه ماه پیش مسئولیت امنیت کابل را بر عهده گرفت، امروز (دوشنبه، 29جدی) هشتادمین تصمیم جلسات شش‌ونیم میثاق امنیتی کابل را همگانی کرده است .

صالح گفته است که محوری‌ترین دلیل بالا رفتن سطح ترور در شهرهای بزرگ این است که افراد بازداشت‌شده که او از آنان به‌عنوان «اسیران طالب» یاد کرده، فکر می‌کنند که بخشیده می‌شوند و جزای اعمال خود را نمی‌بینند.

خرافات پیروز شد؛ صالح عدد ۳۹ را برای ابد حذف کرد - اسپوتنیک افغانستان
خرافات پیروز شد؛ صالح عدد ۳۹ را برای ابد حذف کرد

او گفته است که در حدود سه ماه گذشته موضوعات را با جزئیات دنبال کرده و دیده است که پولیس و امنیت ملی دست‌آوردهای چشم‌گیر و قابل ملاحظه داشته و دارند. به گفته‌ی او، افراد بازداشت‌شده «بلبل گونه» اعتراف می‌کنند، اما در عین حال امیدوارند که روزی بدون مجازات واقعی رها می‌شوند.

معاون اول ریاست‌جمهوری بر حل این معضل تأکید کرده و گفته است که این موضوع را در جلسه‌ی شورای عالی حاکمیت قانون مطرح خواهد کرد. صالح نوشته است: «تروریست که دستگیر می‌شود باید اعدام گردد.»

در همین حال، اظهارات تازه‌ی صالح در مورد اعدام «تروریستان بازداشت‌شده» درحالی مطرح می‌شود که اخیرا ترورهای هدفمند و انفجارهای ماین در کابل و شماری از بزرگ‌شهرهای دیگر افزایش یافته است.

در آخرین مورد، صبح روز گذشته دو قاضی زن از سوی افراد مسلح ناشناس در مربوطات ناحیه‌ی دهم شهر کابل ترور شدند. ترور این قاضیان با محکومیت گسترده‌ی داخلی و خارجی مواجه شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала