هشدار سفارت آمریکا در کابل به شهروندانش از وضعیت بد امنیتی در افغانستان

© @https://twitter.com/USAmbKabulراس ویلسون، کاردار سفارت آمریکا در کابل
راس ویلسون، کاردار سفارت آمریکا در کابل  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت امریکا در کابل به شهروندانش از وضعیت بد امنیتی در سراسر افغانستان هشدار داده و از آنان خواسته است که به افغانستان سفر نکنند.

به گزآرش اسپوتنیک، سفارت آمریکا در کابل با نشر یک هشداریه‌ که روز گذشته (28جدی)منتشر شد اعلام کرده، آن ‌عده از شهروندان آمریکایی که در افغانستان به‌سر می‌برند، این کشور را ترک کنند.

سفارت آمریکا تأکید کرده است در صورتی که شهروندان آمریکایی می‌خواهند در افغانستان بمانند، سفرهای‌شان را محدود کرده و تنها سفرهای ضروری را انجام دهند.

در هشداریه آمده است که در هفته‌های اخیر حملات تروریستی، آدم‌ربایی، جرایم جنایی و ناآرامی‌های مدنی در سراسر افغانستان افزایش یافته است.

سفارت آمریکا افزوده است که هتل‌ها، مکان‌های رهایشی، سازمان‌های بین‌المللی، سفارت‌خانه‌ها و دیگر مکان‌های تردد شهروندان خارجی به‌ویژه شهروندان آمریکا، به‌عنوان مکان‌هایی با تهدیدهای درازمدت شناخته شده است.

این سفارت همچنان خطاب به شهروندان آمریکا گفته است که مشوره‌ی سفر به افغانستان به دلیل میزان جرم، رویدادهای تروریستی، ناآرامی‌های داخلی، آدم‌ربایی، جنگ و معضل کووید۱۹، در درجه‌ی چهارم یعنی (سفر نکنید) قرار دارد.

از شهروندان آمریکا خواسته شده است که برنامه‌های امنیتی شخصی خود را مورد بازنگری قرار داده و مراقب اطراف‌شان باشند.

همچنان از شهروندان آمریکا خواسته شده است که از رفتن به مکان‌هایی که «به محل تجمع غربی‌ها معروف اند» خودداری کنند، در مسیرها و زمان‌های سفرشان تغییر بیاورند و سفرهای غیرضروری را به حداقل برسانند.

این درحالی است که اخیرا گراف ناامنی‌ها، آدم‌ربایی و ترورهای هدفمند در افغانستان به‌ویژه در شهر کابل افزایش یافته است.

در آخرین مورد، صبح روز یکشنبه (28جدی) دو قاضی زن از سوی افراد مسلح ناشناس در مربوطات ناحیه‌ی دهم شهر کابل ترور شدند. ترور این قاضیان با محکومیت گسترده‌ی داخلی و خارجی مواجه شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала