واکسین "اسپوتنیک V" در ترکمنستان راجستر گردید

© Sputnik / Ilya Naymushin /  مراجعه به بانک تصاویر واکسن کرونا ویروس
واکسن کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترکمنستان اولین کشور آسیائی مرکزی می باشد که واکسین "اسپوتنیک V" را راجستر نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) طی بیانیه ای اعلام کرد که وزارت صحت عامه و صنعت طب ترکمنستان واکسین Sputnik V  روسی را علیه ویروس کرونا ثبت کرده است.

این صندوق گفت: "RDIF ثبت این واکسین به عنوان بخشی از یک روش سریع بدون مطالعات کلینیکی اضافی Sputnik V در قلمرو ترکمنستان انجام شد.

این واکسین قبلاً تحت مجوز استفاده اضطراری در ارجنتاین ، بولیویا ، ونزوئلا ، پاراگوئه ، صربستان ، الجزایر و فلسطین نیز ثبت شده است.

کیریل دیمیتریف رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه RDIF گفت که ترکمنستان اولین کشوری در آسیای میانه است که استفاده از واکسین Sputnik V را به طور رسمی در خاک خود تصویب کرد. همکاران از ایمنی و اثر بخشی واکسین که امروز یکی از ادویه های پیشرو در جهان در مبارزه با ویروس کرونا است و از طرف تنظیم کنندگان دولت در مناطق مختلف جهان.

Sputnik V  توسط وزارت صحت عامه روسیه در آگوست سال 2020 ثبت شد و توسط مرکز تحقیقات الکتروکیمیاوی Gamaleya ساخته شد. این واکسین اولین واکسین در جهان بود که از COVID-19 جلوگیری کرد. Sputnik V بر روی یک پلت فرم کاملاً مطالعه شده و اثبات شده از ناقلین آدنو ویروسی انسان ساخته شده است که از مزایای مهم آن می توان به ایمنی، اثربخشی و عدم وجود عواقب منفی طولانی مدت اشاره کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала