آمادگی الجزایر برای دریافت 500 هزار دوز واکسن Sputnik V روسی

© Photo / Russian Direct Investment FundПроизводство вакцины "Спутник V" в Институте эпидемиологии и микробиологии имени Н. Ф. Гамалеи
Производство вакцины Спутник V в Институте эпидемиологии и микробиологии имени Н. Ф. Гамалеи - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی کمیته پیگیری ویروس کرونا در الجزایر گفت که مقامات این کشور انتظار دارند تا اواخر جنوری 500 هزار دوز واکسن روسی ضد کرونا Sputnik V را دریافت کنند.

به گزارش اسپوتنیک، «جمال فورار»، سخنگوی کمیته پیگیری شیوع ویروس کرونا در الجزایر   تاکید کرد که کشورش طی هفته جاری نخستین محموله از واکسن روسی اسپوتنیک را تحویل می گیرد و پس از آن نیز بی درنگ فرآیند واکسیناسیون را آغاز خواهد کرد.

واکسین Sputnik V در الجزایر ثبت شد - اسپوتنیک افغانستان
واکسین Sputnik V در الجزایر ثبت شد

به گفته وی، به منظور دستیابی به مصونیت جمعی،مقامات قصد دارند تا 60-70 درصد مردم را واکسینه کنند. کودکان واکسینه نمی شوند.

فورار گفت، مقامات همچنین مذاکرات خود را با تولیدکنندگان واکسن در چین ادامه می دهند.

پیش از این، در اواخر سال 2020 (میلادی) سخنگوی دولت الجزایر اعلام کرده بود که مقامات این کشور قراردادی با طرف روسی در خصوص تهیه واکسن " Sputnik V" امضا کرده‌اند.

شایان ذکر است که بر اساس آخرین آمار رسمی کمیته پیگیری شیوع ویروس کرونا در الجزایر، تاکنون 102 هزار و 144 مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده که 69 هزار و 212 تن از مبتلایان بهبود پیدا کردند و دو هزار و 807 تن دیگر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس کشنده جان خود را از دست دادند.

گفتنی است که بسیاری از کشورهای جهان برای استفاده از " Sputnik V"  ابراز علاقه کرده‌اند و واکسیناسیون با استفاده از این داروی روسی، علاوه بر داخل روسیه، در حال حاضر در کشورهای بلاروس، آرژانتین و صربستان نیز آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала