افشای درآمد نجومی همکاران ترامپ از "عفو مجرمان"

© REUTERS / Danny Wildترامپ خواستار تعیین یک دادستان ویژه برای تحقیق درباره انتخابات آمریکا شد
ترامپ خواستار تعیین یک دادستان ویژه برای تحقیق درباره انتخابات آمریکا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک رسانه آمریکایی در گزارشی میزان درآمد افرادی را که در "عفو مجرمان" با ترامپ همکاری نموده‌اند افشا کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه آمریکایی  نیویورک تایمر نوشت: نزدیکترین همکاران و همدستان  دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده، به دلیل کمک در روند "عفو مجرمان"  به وی  ده ها هزار دالر درآمد کسب کرده اند

 بر اساس گزارش این نشریه آمریکایی، در هفته های اخیر، هنگامی که مشخص شد که ترامپ پست ریاست دولت را ترک می کند، تعداد عفو ها به شدت افزایش یافت.

خاطرنشان می شود که بسیاری از طرفداران رئیس جمهور، با استفاده از ادعاهای ترامپ در مورد سیستم عدالت در کشور، به بخشش "افراد دلخواه" خود کمک کردند.

   کارشناسان آمریکایی: ترامپ ممکن است خود را عفو کند  - اسپوتنیک افغانستان
کارشناسان آمریکایی: ترامپ ممکن است خود را عفو کند

این روزنامه معتقد است كه دستیاران ترامپ در رابطه به روند عفو پسر سناتور سابق ایالت  آرکانزاس ، كه به ایجاد یك سكوی فروش آنلاین مواد مخدر در منطقه  Silk Road و یك یک زن دیگر که به فریبکاری متهم شده بود، پول هنگفتی را دریافت کرده اند.

این در حالی است که پیشتر نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه در کاخ سفید فاش کرد که رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد در واپسین روزهای حضورش در کاخ سفید، خود و اعضای خانواده‌اش را برای در امان ماندن از پیگرد قانونی در دولت بعدی، عفو کند.

این منابع آگاه به نشریه گفته‌اند که ترامپ همچنین قصد دارد  دو پسر بزرگ خود (دونالد جونیور و اریک)، دخترش ایوانکا ترامپ و همسر خود ملانیا ترامپ را نیز عفو کند زیرا می‌ترسد وزارت عدلیه دولت بایدن آنها را نیز تحت پیگرد قرار دهد.

گفتنی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در آخرین روزهای حضورش در کاخ سفید، اوایل دسامبر  گذشته حدود15 نفر از جمله 4 تن از عاملان کشتار غیرنظامیان عراقی را مورد عفو ریاست جمهوری قرار داد.

عفو «نیکلاس اسلاتن، پل اسلوگ، اوین لیبرتی، داستین هرد» چهار نظامی آمریکایی وابسته به شرکت «بلک واتر» از سوی ترامپ واکنش منفی افکار عمومی را برانگیخت.

گفتنی است این چهار نظامی آمریکا در کشتار 17 غیرنظامی عراقی در 16 سپتامبر 2007 در بغداد پایتخت عراق دست داشتند و در پی محاکمه قضایی که سال‌ها طول کشید، به حبس‌های دراز مدت محکوم شده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала