غنی بار دیگر خواستار اصلاحات در وزارت مالیه شد

© Photo / Twitter account of ARGغنی بار دیگر خواستار اصلاحات در وزارت مالیه شد
غنی بار دیگر خواستار اصلاحات در وزارت مالیه شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رِئيس جمهورغنى، درحالى بر آوردن اصلاح سيستم، افزايش عوايد و جلوگيرى فرار از ماليات در وزارت ماليه افغانستان تاکيد مى ورزد که مسئولان اين وزارت، از افزايش بيش از ده درصدى عوايد در سال روان مالى نسبت به سال گذشته خبرداده اند.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری با نشر یک خبرنامه اعلام کرد که محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام امروز طی دیداری با هیات رهبری وزارت مالیه در خصوص اصلاحات و منظم ساختن سیستم ها در این وزارت، بحث و تبادل نظر نمود.

 وزارت مالیه در جمع‌آوری عواید تعیین‌شده سال مالی 99 دست نیافت - اسپوتنیک افغانستان
وزارت مالیه در جمع‌آوری عواید تعیین‌شده سال مالی 1399 دست نیافت

در این دیدار ابتدا عبدالهادی ارغندیوال وزیر مالیه و سایر مسئولین این وزارت گزارش شان را در مورد اصلاحات در سیستم ها، تشکیلات، استخدام و منابع بشری با رئیس جمهور شریک ساختند.
آنان گفتند که عواید ما 11.5 میلیارد افغانی بود که امسال نسبت به سال گذشته 10.5 در صد افزایش یافته است. همچنان سیستم ها کمپیوتری گردیده، شفافیت به میان آمده و تلاش داریم تا عواید را با گذشت هر روز بلند ببریم.

رئیس جمهور غنی پس از استماع گزارش متذکره، گفت که باید عواید و مصارف خود را بدانیم و نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنیم.

وی افزود که باید از اقلام وارداتی و اندازه تولیدات داخلی آگاهی داشته باشیم و همچنان سیستم های وزارت مالیه توحید و مالکیت آن افغانی گردد.

رئیس جمهور غنی با اشاره بر اینکه افغانستان به سوی دیجیتالی ها شدن در حرکت است، گفت که برای وزارت مالیه تطبیق این سیستم بسیار مهم می باشد و همچنان در بخش تفتیش ما به متخصصین نیاز داریم تا از فرار عواید جلوگیری صورت گیرد.

رئیس جمهور کشور گفت که یکی از دلایل فرار مالیات، پراکندگی سیستم ها می باشد و باید سیستم ها اصلاح و منظم شوند.

ضرب‌الاجل وزارت مالیه به شرکت‌های بدهکار برای جمع‌آوری ۵ میلیارد افغانی - اسپوتنیک افغانستان
ضرب‌الاجل وزارت مالیه به شرکت‌های بدهکار برای جمع‌آوری ۵ میلیارد افغانی

رئیس جمهور گفت که در بُعد اقتصادی برنامه ها، باید تجدید نظر صورت گیرد و در وزارت مالیه و تمام وزارت های دیگر برنامه های ملی که افغانستان شمول باشند، مدنظر گرفته شود.

رئیس جمهور غنی با اشاره به تعهدات دولت جمهوری اسلامی افغانستان در کنفرانس جینوا بخاطر اصلاحات در ساختارها، گفت که باید برنامه های اصلاحی در وزارت مالیه مورد تطبیق قرار گیرد و هر بخش مسلکی و تخصصی شود.

رئیس جمهور در اخیر سخنانش تصریح کرد که ما در آینده در نبود دونرها به پالیسی ها ضرورت داریم و باید تمرکز سرمایه گذاری ما بالای معادن، زیربناها و همکاری های اقتصادی منطقوی باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала