کرونا در آمریکا/ هفته های تاریک انتظار این کشور است

© AP Photo / Mark LennihanЛюди недавлеко от машины скорой помощи на одной из улиц Нью-Йорка
Люди недавлеко от машины скорой помощи на одной из улиц Нью-Йорка - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرگ بیش از 500 هزار نفر از اثر ابتلا به ویروس کرونا در هفته های پیش رو در آمریکا پیش بینی شده است.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازCBS News روشل والنسکی، رئیس جدید مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده (CDC) ، پیش بینی کرد که تا اواسط ماه فبروری حدود 500 میلیون نفر از اثر ابتلا به کرونا دراین کشور جان های شان را از دست خواهند داد.

به گفته وی، وضعیت در رابطه با ویروس کرونا در ایالات متحده همچنان بدتر خواهد شد.

رئیس جدید مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا اظهار داشت که ایالات متحده هنوز نتوانسته است عواقب ناشی از سفر تعطیلات سال نو را مهار کند و حل این مشکل هنوز در پیش رو قرار د ارد.

ترامپ: در آمار کرونا در آمریکا بزرگنمایی می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: در آمار کرونا در آمریکا بزرگنمایی می‌شود

والنسکی اضافه کرد که این رفتار منجر به بستری شدن هزاران تن در بیمارستان و مرگ و میر های زیادی خواهد شد. وی همچنین تأکید کرد که هفته های "غم انگیز" در پیش رو قرار دارد.

گفتنی است که پیش ازاین دانشمندان در اوهایو آمریکا دو سویه جدید و جهش یافته از ویروس کووید-19 یافته‌اند که با دو نوع قبلی شناسایی شده در انگلیس و آفریقای جنوبی متفاوت است و توانایی انتقال و شیوع بیشتری دارد.

بنا بر بر اساس آخرین آمار های دانشگاه جان هاپکینز، تاکنون بیش از 95 میلیون و 493 هزار نفر در سراسر جهان به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

آمریکا با 24 میلیون و 482 هزار و 50 نفر مبتلا، در صدر جدول بیشترین کشور‌های آلوده قرار دارد. پس از این کشور به ترتیب هند، برزیل، روسیه، انگلیس، فرانسه، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا و آلمان قرار گرفته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала