پیش بینی تعیین خطر مرگ ناشی از کرونا با یک آزمایش خون

CC0 / Pixabay / پیش بینی تعیین خطر مرگ ناشی از کرونا با یک آزمایش خون
پیش بینی تعیین خطر مرگ  ناشی از کرونا با یک آزمایش خون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی از دانشمندان روشی را برای تعیین خطر مرگ و میر و عوارض ناشی از ابتلا به COVID-19 کشف نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس در طی یک مطالعه متقاعد شدند که اندازه گیری سطح DNA میتوکندری در خون بیماران مبتلا به COVID-19 می تواند به عنوان یک شاخص اولیه برای تعیین عواقب شدید و مرگ ناشی از عفونت ویروس کرونادر نظر گرفته شود.

نتایج این مطالعه علمی محققان آمریکایی در پورتال  bioRxiv  منتشر شده است.

 پرده برداری از ژن ویروس کرونای موجود در بازار پکن - اسپوتنیک افغانستان
پرده برداری از ژن ویروس کرونای موجود در بازار پکن

پژوهشگران "دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن"  در بررسی جدیدی نشان داده‌اند که یک آزمایش خون نسبتا ساده و سریع می‌تواند یک روز پس از بستری شدن بیماران مبتلا به COVID-19 در بیمارستان، پیش‌بینی کند که آیا در معرض ابتلا به عوارض شدید و مرگ قرار می‌گیرند یا خیر.

این آزمایش خون، سطح "DNA میتوکندریایی"  (mtDNA) را اندازه‌گیری می‌کند. سطح بالای DNA میتوکندریایی به بیرون از سلول‌ها و وارد شدن آن به جریان خون نشان می‌دهد که نوع خاصی از مرگ شدید سلول در حال رخ دادن است و این امر به سن و سال ، جنسیت و شرایط زندگی بستگی ندارد.

متخصصان دانشگاه واشنگتن توضیح دادند که به طور متوسط ​​، سطح DNA میتوکندریایی در بیمارانی که دچار اختلال عملکرد ریه شده و پس از آن فوت نمودند، حدود ده برابر بیشتر از نرم بوده است. با افزایش سطح DNA میتوکندری ، احتمال نیاز به اتصال به دستگاه تنفس شش برابر بیشتر، درمان در بخش مراقبت های ویژه - سه بار، و احتمال مرگ - دو برابر افزایش یافت.

 پژوهشگران باور دارند که شاید این آزمایش بتواند به عنوان روشی برای پیش‌بینی شدت بیماری و همچنین به عنوان ابزاری برای طراحی بهتر آزمایش‌های بالینی به کار برود. شاید این ابزار بتواند بیمارانی را که درمان‌های ویژه‌ای برای آنها مفید هستند، شناسایی کند.

پژوهشگران تمایل دارند که توانایی این آزمایش را برای نظارت بر تاثیر روش‌های درمانی جدید مورد بررسی قرار دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала