ارگ: رئیس جمهور هیچ عضو کابینه را تهدید نکرده

© Photo / ARGفرمان جدید رئیس‌جمهور غنی: والیان حق داشتن سخنگو را ندارند
فرمان جدید رئیس‌جمهور غنی: والیان حق داشتن سخنگو را ندارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگویان ارگ اظهارات یک تن از نمایندگان مجلس در خصوص تهدید کابینه از سوی رئیس جمهور غنی را رد نموده و آن را تهمت دانستند.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست‌جمهوری اظهارات ستار حسینی، عضو مجلس نمایندگان مبنی بر تهدید اعضای کابینه از سوی رئیس جمهور اشرف غنی را رد کرده و آن‌را غیرمسئولانه و تهمت محض به رئیس جمهور و کابینه‌ی جمهوری اسلامی افغانستان دانسته است.

میر رحمان رحمانی، رئيس مجلس نمایندگان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
رئیس مجلس: تا بودجه تصویب نشود به رخصتی نمی‌رویم

فاطمه مورچل، معاون سخن‌گوی ریاست‌جمهوری در رشته‌تویتی نوشته است که رئیس جمهور غنی در هیچ یک از نشست‌های کابینه، هیچ عضو کابینه را تهدید به حبس نکرده است.

خانم مورچل همچنان نوشته است که اعضای کابینه شخصیت‌های فهیم و بادرک بوده و احترام متقابل در نشست‌های کابینه حاکم است.

معاون سخن‌گوی ریاست‌جمهوری در ادامه نوشته است که احترام متقابل میان ارکان دولت از اصول اساسی مسجل در قانون اساسی جمهوری اسلامی افغانستان است.

به گفته‌ی او، رئیس ‌جمهور از اعضای مجلس نمایندگان می‌خواهد که در اظهارات‌شان اصل احترام متقابل، روحیه‌ی همکاری و هماهنگی را رعایت و از اظهارات کذب و توهین‌آمیز خودداری کنند.

این درحالی است که ستار حسینی، نماینده‌ی مردم فراه در مجلس نمایندگان در نشست عمومی روز (دوشنبه، 29 جدی) این مجلس گفت که رئیس ‌جمهور غنی وزیران را به زندانی کردن تهدید کرده است.

آقای حسینی همچنان گفت که رئیس جمهور به وزیران هشدار داده است در صورتی که براساس خواست نمایندگان مجلس به مقرری افراد اقدام کنند، با سرنوشت احمدجواد عثمانی، وزیر صحت عامه روبه‌رو می‌شوند. وزیر صحت عامه چندی پیش از سوی رییس‌جمهور برکنار شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала