بزرگ‌ترین شرکت موتر سازان جهان ایجاد شد

© Sputnik / Irina Kalashnikova /  مراجعه به بانک تصاویر بزرگ‌ترین شرکت موتر سازان جهان ایجاد شد
بزرگ‌ترین شرکت موتر سازان جهان ایجاد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت‌های موتر سازی پژو فرانسه و فیات - کرایسلر ایتالیا و آمریکا به صورت رسمی با یکدیگر ادغام شدند تا بزرگترین شرکت موترسازی جهان را ایجاد نمایند.

سهامداران گروه فیات کرایسلر و پژو سیتروئن ادغام این شرکت‌ها را به منظور تاسیس Stellantis NV، بزرگترین گروه موترسازی جهان با سرمایه 52 میلیارد دالر را تصویب کردند.

کارلوس تاوارز، رئيس هیئت مدیره شرکت پژو که بعد از این به عنوان مدیرعامل شرکت Stellantis  فعالیت خواهد کرد، روز سه‌شنبه 19 جنوری در یک نشست خبری از برنامه‌های خود و همچنین چشم‌انداز فعالیت گروه خودروسازی جدید رونمایی کرد.

تحسین موتر لادا نیوا روسی در امریکا + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
تحسین موتر "لادا نیوا" روسی در امریکا + ویدیو

پس از مذاکرات طولانی بر سر آینده این دو غول بزرگ موترسازی اروپا (فیات کرایسلر و پژو سیتروئن ) طرفین رسما به توافق رسیدند تا گروه جدید موترسازی به نام Stellantis  را راه‌اندازی کنند.

 این گروه 11 عضو هیات مدیره شامل کارلوس تاوارس، پنج عضو از پژو و پنج عضو از فیات خواهد داشت و در نتیجه این ادغام، هیچ یک از تاسیسات شرکت‌های تابعه تعطیل نخواهد شد.

 گروه موترسازی پژو سیتروئن (PSA) و فیات کرایسلر (FCA) پیش‌تر در بیانیه‌ای اعلام کردند: «مذاکرات ما راهی برای ایجاد یک گروه جدید در مقیاس جهانی به وجود آورده است که 50 درصد از مالکیت آن با سهام داران گروه PSA و 50 درصد دیگر مالکیت هم با سهام‌داران گروه FCA خواهد بود.»

 فیات، اوپل، پژو، آلفا رومئو، کرایسلر، داج، جیپ و مازراتی از زیر مجموعه برندهایی هستند که در گروه موترسازی Stellantis  حضور دارند. 14 برند این گروه با فروش 8 میلیون موتر در سال 2019 حدود 9 درصد از بازار جهانی موتر را به خود اختصاص داده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала