سفیر ایتالیا در روسیه با Sputnik V واکسینه شد

© Sputnik . Evgeny Utkinسفیر ایتالیا در روسیه با Sputnik V واکسینه شد
سفیر ایتالیا در روسیه با Sputnik V  واکسینه شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر ایتالیا در روسیه از تزریق واکسن Sputnik V ضد کرونا ساخت روسیه خبر داده گفته است که هیچگونه عوارض جانبی را تا هنوز احساس نکرده.

به گزارش اسپوتنیک، پسکواله تاراچانو، سفیر ایتالیا در روسیه  گفت: "من واکسن روسی  کرونا را که ثبت آن در ماه آگوست اعلام شد، تزریق کردم و تا کنون هیچگونه عارضه جانبی خاصی را نیز احساس نکرده ام".

به گفته سفیر  ایتالیا در روسیه، وی قصد دارد آزمایش آنتی بادی بدهد.

نخست وزیر اسبق ایتالیا به ویروس کرونا مبتلا شد - اسپوتنیک افغانستان
نخست وزیر اسبق ایتالیا به ویروس کرونا مبتلا شد

سفیر ایتالیا پیش ازاین در ماه نوامبر اعلام کرده بود که کشورش پس از تأیید واکسن Sputnik V توسط آژانس های دارویی اروپایی (EMA به مذاکره با روسیه در مورد خرید واکسن Sputnik V خواهد پرداخت.

وی گفت: "ما موظف به انجام مراحل کار از طریق آژانس داروهای اروپایی هستیم: "ما نمی توانیم مستقلانه تصمیم بگیریم که چه چیزی را می‌خواهیم".  

Sputnik V  نخستین واکسن ضد کرونای روسیه است که توسط مرکز ویروس شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه در مسکو ساخته شده است.

این واکسن با مشارکت صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه (تشکیلات دولتی تامین کننده مالی طرح های سرمایه گذاری) ساخته شده است و در ماه آگست سال 2020 به ثبت رسید.

 گفتنی است که بسیاری از کشورهای جهان برای استفاده از " Sputnik V"   ابراز علاقه کرده‌اند و واکسیناسیون با استفاده از این داروی روسی، علاوه بر داخل روسیه، در حال حاضر در کشورهای بلاروس، آرژانتین و صربستان نیز آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала