صالح: طالبان دولت را به قتل عام مردم هشدار داد

© Photo / Amrullah Saleh / Amrullah Salehامرالله صالح طالبان را مسئول حمله به دفترش می داند
امرالله صالح طالبان را مسئول حمله به دفترش می داند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست جمهوری گفته که در پی تقاضای او مبنی بر اعدام عوامل ترورهای اخیر، طالبان دولت را به قتل عام مردم هشدار داده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، معاون نخست رئیس جمهوری در گزارش شش و نیم صبح امروز سه‌شنبه (30 جدی) گفته که "طالبان تروریست تا پریروز ادعا داشتند که درعقب کشتار اعضای جامعه مدنی، خبرنگاران و افراد ملکی آنها قرار ندارند."

اما به گفته او، در ماه‌ها و هفته‌های اخیر نیروهای امنیتی توانسته‌اند ده‌ها تن از اعضای طالبان را که بصورت مستقیم در قتل اعضای جامعه مدنی، خبرنگاران و بمب گذاری‌های کورکورانه دست دارند دستگیر کنند.

اعدام تروریستان؛ واکنش تند طالبان به گفته‌های صالح - اسپوتنیک افغانستان
اعدام تروریستان؛ واکنش تند طالبان به گفته‌های صالح

آقای صالح گفته: "درپی اعلامیه من که باید این تروریستان اعدام شوند سخنگویان طالبان تروریست واکنش نشان دادند و اخطار دادند که اگر دولت این قاتلین را اعدام نماید دست به قتل عام مردم خواهند زد. هشداریه آنها آنچه را واضح بود واضح تر ساخت که طالب چیزی به جز از آدم کشی یاد ندارد".

به گفته او، اکنون دیگر شکی باقی نمانده که طالب تروریست مسوول کشتار افراد ملکی، جامعه مدنی و خبرنگاران و بمب گذاری های کورکورانه اند. دربیست و چهار ساعت گذشته تمام خبرگزاری‌های بزرگ داخلی و جهانی بحث اعدام تروریستان را بازتاب دادند.

او گفته، گروه کاری ما توانسته است بیشتر از بیست هزار نظر و تبصره را تحلیل و ارزیابی نمایند. هشتاد وپنج درصد مردم درخواست اعدام تروریستان به حیث یک راه حل و عبرت دهی به مابقیه آدمی کش ها در حال تحرک حمایت نموده اند. پانزده درصد کسانی که مخالفت نموده اند اکثر شان هویتهای جعلی در مطبوعات دارند و چهره های با نقاب اند.

معاون اول ریاست جمهوری تاکید کرده: "پس من یک بار دیگر به نظر خود تاکید می ورزم که تروریست که بالفعل دستگیر میگردد و ثبوت مادی و معنوی برضد آنها موجود است باید اعدام گردند. از مردم درد دیده و با عزت افغانستان بخاطر حمایت شان ازین اعلامیه ابراز سپاس می نمایم."

آقای صالح افزوده، از خون هیچ هموطن خویش نمی گذریم. تلاش ما برای ایجاد پرونده های بزرگ حق العبد بر ضد طالبان تروریست ادامه دارد. از روزیکه جلسات شش و نیم آغاز گردیده است هیچ حادثه ای به عدد و احصاییه تبدیل نگردیده است.

به گفته او، "هر حادثه تروریستی برای ما یک داستان است و هر قربانی یک چهره و یک خانواده. چه پیکر هایی که بخاطر جنایت طالب نامراد بخاک سپرده شدند ما امکان بخاک سپاری این داستان و خانواده ها مکان ندارد. هر روز باید این قربانی ها از حنجره هر هموطنان ما فریاد گردد و تا اگر چیزی در میان طالب به اسم وجدان وجود داشته باشد تکان بخورد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала