رئیس آینده پنتاگون: روسیه خطر بزرگی برای منافع آمریکا در فضا است

© AFP 2023 / Paul J. Richardsرئیس جدید پنتاگون: روسیه خطر بزرگی برای منافع آمریکا در فضا است
رئیس جدید پنتاگون: روسیه خطر بزرگی برای منافع  آمریکا در فضا است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نامزد تصدی سمت ریاست پنتاگون نیز فعالیت های چین و روسیه در فضا را تهدید جدی فزاینده برای منافع امنیت ملی ایالات متحده دانست.

به گزارش اسپوتنیک، لوید آستین گزینه انتخابی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا برای سرپرستی پنتاگون، در سخنان ابتدایی خود در جلسه تأیید سنا، روسیه و چین را تهدیدی جدی برای منافع ایالات متحده در فضا دانست.

وی خاطرنشان کرد که این منطقه "عرصه رقابت بین قدرتهای بزرگ" است.

بایدن نامزد وزیر وزارت دفاع امریکا را معرفی کرد - اسپوتنیک افغانستان
بایدن نامزد وزیر وزارت دفاع امریکا را معرفی کرد

آستین گفت: "فعالیت های چین و روسیه در فضا تهدید جدی فزاینده برای منافع امنیت ملی ایالات متحده است."

در همین راستا، جنرال آمریکایی روسیه را "دشمن اصلی" ایالات متحده نیز خواند. وی در عین حال خاطرنشان کرد، چین نیز "تهدیدی در حال رشد" برای آمریکا است.

آستین معتقد است که واشنگتن باید به سیاست بازدارندگی روسیه ادامه دهد و در عین حال لازم است تا از تشدید وخامت اوضاع جلوگیری شده و امکانات برای گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مورد علاقه دو کشور حفظ شود.

این مقام نظامی آمریکایی ادامه داد: «هدف اصلی در روابط دو کشور، باید دفاع از منافع آمریکا بعنوان سپری برای منافع متحدانش در برابر "تهاجم نظامی از جانب روسیه" و تقویت شرکا در "مبارزه با عواقب ناشی از سوء استفاده‌های روسیه" باشد.»

گزینه منتخب بایدن برای سرپرستی پنتاگون هشدار داد آمریکا هم در وطن و هم خارج آن با دشمنان جدی روبه‌رو است و این تا حدی بر عهده ارتش آمریکا است که بر خطرات غلبه کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала