رسانه ها: ترامپ قصد ندارد خود را عفو کند

© Carlos Barriaرسانه ها: ترامپ قصد ندارد خود را عفو کند
رسانه ها: ترامپ قصد ندارد خود را عفو کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برخی رسانه های آمریکایی نوشته اند که، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده قصد ندارد فرمان عفو خود و اعضای خانواده خود را امضا كند.

به گزارش اسپوتنیک، "رویترز" به نقل از منابع آگاه خبر داده است که تاکنون؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنو نی آمریکا برنامه‌ای برای عفو خودش نداشته و همچنین برنامه‌ای برای صدور عفوهای پیشگیرانه برای اعضای خانواده و وکیل خود رودولف جولیانی را ندارد.

پیشتر اعلام شده بود که ترامپ قصد دارد خودش را عفو کند تا پس از پایان دوران ریاست جمهوری در موضوعات مختلف مدنی، سیاسی و اقتصادی به دادگاه کشانده نشود. او در یک اقدام جنجالی، مشاور سابق امنیت ملی خود را که به پلیس فدرال دروغ گفته بود عفو کرد. وی همچنین فرمان عفو 4 نفر از قاتلان مردم عراق را نیز صادر کرده بود.

ترامپ خواستار تعیین یک دادستان ویژه برای تحقیق درباره انتخابات آمریکا شد - اسپوتنیک افغانستان
افشای درآمد نجومی همکاران ترامپ از "عفو مجرمان"

این مشاور کاخ سفید افزود: ترامپ ابتدا قصد داشت روی موضوع عفو خودش فکر کند اما مشاوران حقوقی رئیس جمهوری آمریکا به او هشدار داده اند که که اگر آن طور که زمانی گفته بود بخواهد خودش و خانواده‌اش را عفو کند، از نظر قانونی در وضعیت خطرناکی قرار می‌گیرد، زیرا این گونه القا می‌شود که جرمی در کار است.

با این حال، دونالد ترامپ پیش از سلب اختیارات ریاست‌جمهوری آمریکا ستیو بنن از مشاوران ارشد خود را مشمول عفو قرار داد.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای خبر داده که «دونالد ترامپ» 143 دستور عفو و تخفیف مجازات را صادر کرده که از میان 73 نفر عفو شده و 70 نفر دیگر تخفیف مجازات گرفته‌اند.

فرمان عفو رئیس جمهوری در ایالات متحده غیر قابل استیناف است.  بسیاری از روسای جمهور از این قدرت برای حذف تعقیب قضایی محکومان ، از جمله حامیان سیاسی خود استفاده می‌کنند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала