کاخ سفید از اولویت های سیاست بایدن نام برد

© AFP 2023 / Patrick Semanskyکاخ سفید از اولویت های سیاست بایدن نام برد
کاخ سفید از اولویت های سیاست بایدن نام برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهوری جدید امریکا امروز ‌چهارشنبه (20 جنوری) سوگند یاد کرد و رسماً رئیس‌جمهور امریکا شد.

به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید با نشر بیانیه‌ای از اولویت‌های سیاست جو بایدن رئیس‌جمهور جدید امریکا نام برد.

در بیانیه‌ای که توسط کاخ سفید پس از تحلیف چهل و ششمین رئیس‌جمهور امریکا منتشر شد، آمده است: اولویت‌های رئیس‌جمهور بایدن، مبارزه با کووید-19، تغییرات اقلیمی، عدالت نژادی، اقتصاد، مراقبت‌های صحی، مهاجرت و بازگرداندن جایگاه امریکا در جهان است.

جو بایدن به‌عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور امریکا سوگند خورد - اسپوتنیک افغانستان
جو بایدن به‌عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور امریکا سوگند خورد

در وب سایت کاخ سفید آمده است که پرزیدنت بایدن در حالی که این کشور همزمان با بحران‌های متعددی دست و پنجه نرم می‌کند، رئیس‌جمهور بایدن وارد عمل خواهد شد و به خانواده‌های امریکایی کمک فوری خواهد کرد.

کاخ سفید می‌گوید که این اقدامات شامل کنترول بیماری همه‌گیر کووید-19، فراهم کردن کمک اقتصادی، مبارزه با تغییرات اقلیمی و ارتقا عدالت نژادی و حقوق شهروندی می‌باشد. همچنان اقدامات فوری برای اصلاح سیستم مهاجرت و بازگرداندن جایگاه امریکا در جهان است.

برای تقویت جایگاه یا موقعیت امریکا در جهان، بایدن قصد دارد «امنیت ملی، برقراری اتحاد دموکراتیک در سراسر جهان، حمایت از ارزشهای امریکایی و حقوق بشر و کمک به طبقه متوسط امریکایی که در اقتصاد جهانی موفق شوند، تقویت کند».

جو بایدن امروز چهارشنبه طی مراسمی به عنوان چهل‌ و ششمین رئیس‌جمهور امریکا سوگند یاد کرد.

بایدن با گذاشتن دست چپ خود بر روی انجیل سوگند یاد کرد: «من سوگند یاد می‌کنم که صادقانه به اجرای مسوولیت‌های ریاست جمهوری ایالات متحده خواهم پرداخت و تمام توانایی خود را در حراست، حفظ و دفاع از قانون اساسی ایالات متحده مصروف خواهم داشت».

جو بایدن چهل و ششمین رئیس جمهور امریکا است. او در انتخابات ریاست جمهوری امریکا که در ماه نوامبر برگزار شد، بر رقیب جهوری‌خواه خود دونالد ترامپ پیروز شد. ترامپ همان طور که قبلا اعلام کرده بود، در حضور مراسم تحلیف بایدن شرکت نکرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала