دستور ترامپ برای انتشار اسناد محرمانه اف‌بی‌آی

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر دستور ترامپ برای افشای اسناد طبقه بندی شده اف‌بی‌آی
دستور ترامپ برای افشای اسناد طبقه بندی شده اف‌بی‌آی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ دستور داده است تا اسناد طبقه بندی شده مربوط به نظارت اداره تحقیقات فدرال "اف‌بی‌آی" بر تیم او در سال 2016 « از حالت محرمانه خارج شده و منتشر گردد.

به گزارش اسپوتنیک، وب سایت کاخ سفید در بیانیه‌ای خبر داده است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده، دستور داده تا اطلاعات مربوط به نظارت (اف‌بی‌آی) بر تیم خود در سال 2016 را از طبقه بندی خارج کند.

این دستور را ترامپ  درآستانه  برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده، صادر نموده است.

اسناد طبقه‌بندی شده مربوط به دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 در آمریکا مرتبط است.

 ترامپ متهمان پرونده روسیه عفو کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ متهمان پرونده روسیه را عفو کرد

به گفته ترامپ، در تاریخ 30 دسامبر سال 2020  وزارت عدلیه آمریکا مطالب مربوط به تحقیقات اداره تحقیقات فدرال "اف‌بی‌آی" را در اختیار کاخ سفید قرار داد.

اداره تحقیقات فدرال "اف‌بی‌آی" از خارج ساختن بیشتر این اسناد از حالت محرمانه مخالفت کرد: خواسته شد تا برخی جزئیات به هیچ وجه به دلیل محافظت از اسرار دولتی فاش نشوند. ترامپ موافقت کرد که تنها بخشی از اطلاعات را از طبقه بندی خارج کند.

این اسناد محرمانه اف‌بی‌آی حاوی مکاتباتی بین مقام‌های ارشد وزارت عدلیه و پلیس فدرال آمریکا در مورد نحوه صدور مجوز برای زیر نظر گرفتن یک عضو ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ است.

صحبت بر سر یک تحقیق با نام رمز Crossfire Hurricane است که در آن FBI یک جلسه توجیهی ضد جاسوسی سنتی برای ترامپ انجام داد تا فقط اطلاعات بیشتری درباره ستاد انتخاباتی وی جمع آوری کند. در طول عملیات اداره تحقیقات فدرال اجنت خود را به حلقه جمهوریخواهان داخل كرد ، كه قرار بود بفهمد كه ستاد وی با روسیه همکاری می كند یا خیر.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала