لغو تصامیم ترامپ/برنامه بایدن در نخستین روز ریاست جمهوری

© REUTERS / Kevin Lamarqueلغو تصامیم ترامپ/برنامه بایدن در نخستین روز ریاست جمهوری
لغو تصامیم ترامپ/برنامه بایدن در نخستین روز ریاست جمهوری   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جو بایدن، رئيس جمهوری منتخب آمریکا برنامه دارد در همان روز تحلیف، با صدور چندین دستورالعمل اجرایی، برخی از فرمان‌ها و اقداماتی که دونالد ترامپ در چهار سال اخیر صادر کرده را لغو کند.

به گزارش اسپوتنیک، رییس جدید دفتر جو بایدن اعلام کرد رییس جمهور منتخب آمریکا در اولین ساعات پس از ادای سوگند و آغاز دوران ریاست جمهوری‌اش، چند فرمان جنجالی دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا را لغو می‌کند

از جمله اقداماتی که رئيس جمهوری آمریکا بعد از ادای سوگند انجام خواهد داد، لغو فرمان محدودیت مهاجرتی جنجالی دونالد ترامپ خواهد بود.

Избранный президент США Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان
مخالفت بایدن با اقدام ترامپ برای لغو منع ورود شهروندان چندین کشور به آمریکا

رئيس جمهوری آمریکا، جنوری 2017 در فرمان معروف به Muslim ban در نخستین روزهای حضورش در کاخ سفید دستور داد ورود شهروندان کشورهای عمدتا مسلمان نشین ایران، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی برای دوره های نود روزه قابل تمدید معلق شود. این محدودیت برای سوری ها بدون محدودیت زمانی وضع شده بود. آقای ترامپ بعدها نام شهروندان چاد و کوریای شمالی را هم به این فهرست اضافه کرد.

از دیگر اقداماتی که رئيس جمهوری جدید آمریکا در نظر دارد بلافاصله پس از ورود به کاخ سفید اجرایی کند می‌توان به پیوستن دوباره به پیمان تغییرات اقلیمی پاریس، تمدید توقف اخذ اقساط وام‌های دانشجویی، توقف اخراج و توقیف اموال مستاجرانی که نتوانسته‌اند اجاره خود را پرداخت کنند و البته الزامی کردن استفاده از ماسک در سفرهای بین ایالتی و همچنین اماکن دولتی اشاره کرد.

طبق این برنامه رئیس جمهور منتخب آمریکا در گام بعدی حضور خود در کاخ سفید بر اقدامات اجرایی متمرکز بر روی رسیدگی به بیماری COVID-19, تمرکز می‌کند و فرامینی را صادر خواهد کرد که بر موضوعاتی چون پیشبرد و بهبود وضعیت مقابله با این ویروس خطرناک می‌پردازد.

چندین رسانه غربی حدس می زنند که رئیس جمهور جدید برای بازگشت به توافق هسته ای ایران و سازمان بهداشت جهانی گام هایی بردارد. علاوه بر این ، بر اساس گزارشات ، رئیس دولت جدید آمریکا در حال آماده سازی برای بررسی موضوع مربوط به پیمان تسلیحات استراتژیک تهاجمی (START-3) است که در فبروری 2021 مدت اعتبار آن  منقضی می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала