کشتار، خشونت و هراس‌افگنی در تضاد با جوهر اسلام است

© Photo / MFAکشتار، خشونت و هراس‌افگنی در تضاد با جوهر اسلام است
کشتار، خشونت و هراس‌افگنی در تضاد با جوهر اسلام است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه افغانستان با یوسف بن احمد العثیمین دبیرکل سازمان همکاری اسلامی (OIC) در جده، عربستان سعودی دیدار و در مورد مذاکرات جاری صلح گفتگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه، 1 دلو) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که محمدحنیف اتمر و یوسف بن احمد العثیمین شب گذشته دیدار کرده اند.

در اعلامیه آمده است که آقای اتمر با نامشروع خواندن جنگ جاری افغانستان گفته است: «جنایاتی که امروز در افغانستان صورت می‌گیرند، با معتقدات مسلمانان و تعالیم اسلامی به‌ کُلی ناسازگار اند؛ چنان‌که حمله بر قضات زن، کشتار محصلان پوهنتون کابل و حمله بر شفاخانۀ زایشگاه قطعاً در دین مبین اسلام توجیه‌پذیر نمی‌باشند».

وی افزوده است: «اگر مخالفان واقعا متعهد به صلح باشند، دولت افغانستان در زمینۀ آشتی ملی و موفقیت فرآیند صلح هیچ ممانعتی نمی‌بیند و آماده زمینه‌سازی برای مشارکت سیاسی همه جوانب مطابق به خواست و ارادهٔ آزاد مردم افغانستان و معیارهای پذیرفته‌شدهٔ جهانی می‌باشد».

در همین حال آقای اتمر خواهان تداوم کمک‌های سازمان همکاری اسلامی برای موفقیت روند صلح شده نیز شده است.

وزیر امور خارجه گفته است: «ما می‌خواهیم سازمان‌ همکاری اسلامی خواست‌های قبلی خود را برای ختم خونریزی و حل سیاسی بحران افغانستان از طریق برگزاری نشست‌های تعقیبی، مشوره‌‌های تخصصی و اعزام گروه‌های خاص جهت رایزنی با تیم‌های مذاکراتی در دوحه، ادامه دهد».

از سوی هم یوسف بن احمد العثیمین گفته است که کشتار، خشونت و هراس‌افگنی با جوهر اسلام مخالف و ناسازگار است «بنابراین، از طریق تبلیغ و پیام رسانی، بایست به مردم تفهیم شود که اسلام دین ترور و خشونت نبوده بل آیین وحدت و همگرایی است».

وی همچنان‌ نقش علمای دین را راستای تامین صلح در افغانستان ارزنده خوانده و گفته است که علما در جوامع اسلامی نه‌تنها از نگاه دینی بل از منظر سیاسی از جایگاه مهمی برخوردار می‌باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала