Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

به بهانه حذف رئال از جام پادشاهی؛ بررسی بدترین شکست‌های زیدان + ویدیو

© REUTERS / SUSANA VERAزین الدین زیدان سرمربی رئال مادرید Zinedine Zidane
زین الدین زیدان سرمربی رئال مادرید Zinedine Zidane - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئال مادرید در حالی برابر تیم دسته سومی شکست خورد و از جام حذفی کنار رفت که این بدترین باخت دوران زیدان یاد شد.

به گزارش اسپوتنیک؛ تیم فوتبال دسته سومی آلکویانو، با نتیجه 2-1 رئال مادرید را شکست داد و با ده نفر از کوپا دل‌ری حذف کرد.

رئال از سال 2014 موفق به کسب کوپا نشده اما به نظر می‌رسد تساوی را کنترل خواهد کرد که ادر میلیتائو اندکی قبل از نیمه بازی با ضربه سر پاس مارسلو را گل کرده بود. اما در وقت‌های اضافه این بازی گل برتری حریف به ثمر رسید که برای حذف شاگردان زین الدین زیدان کافی بود. این اولین بار است که طرف مستقر در شرق شهر آلکوی از 16 سال گذشته، به جمع 16 تیم نهایی کوپا راه می‌یابد.

در باشگاهی به اندازه رئال مادرید که خواستار آن است، هر مربی پس از نتیجه‌ای مانند این با سوالات سختی روبرو خواهد شد و علی رغم کسب سه جام قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در پنج فصل ابتدایی بازی‌اش، زیدان از این قاعده مستثنی نیست.

اما مربی فرانسوی قبلاً در اینجا بوده و ما حالا خلاصه‌ای از سخت‌ترین شکست‌های دوران مدیریتی او را جمع آوری کرده‌ایم.

3-0 مقابل پاری‌سن‌ژرمن (2019) لیگ قهرمانان

رئال مادرید یک باشگاه غرق در لیگ قهرمانان اروپا است و پس از کسب سه عنوان قهرمانی متوالی زیر نظر زیدان، یکی از تیم‌هایی است که صرف نظر از فُرم داخلی آنها در اروپا تماشایی عمل می‌کنند. اما در سال 2019 13 بار برنده جام لیگ قهرمانان در مرحله گروهی مقابل پاری‌سن‌ژرمن ناکام ماند و در پارک دو پرنس شکست 3 بر صفر را متحمل شد.

میزبان بدون نیمار و ادیسون کاوانی، در نیمه اول با گل‌های آنخل دی‌ماریا ستاره سابق رئال و یکی از توماس مونیر یک پیروزی بزرگ را کسب کرد. در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی زیدان گفت: "آنها در هر کاری از ما برتر بودند و از نظر شدت که بیشتر مرا آزار می‌دهد. آنها خوب بودند و موقعیت‌هایی ایجاد می‌کردند اما آنچه من را نگران می‌کند این است که ما بدون شدت بازی کردیم."

2-1 در مقابل رئال بتیس (2020) لالیگا

در زمان تصدی زیدان در پایتخت اسپانیا، چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان مدیر، رئال گاهی برای فریب در لیگ تمجید می‌کرد. او در مارچ سال گذشته به دنبال سرمربیگری در لالیگا بود که با شکست مقابل رئال بتیس به بارسلونا اجازه داد آنها را به برتری دو امتیازی برساند.

رئال هفته قبل از آن در ال کلاسیکو پیروز شده بود اما کریستین تلو مهاجم سابق بارسا یک پیروزی 2-1 را به بتیس داد. پس از بازی زیدان مسئولیت باخت را به عهده گرفت كه او آن را "بدترین بازی فصل" توصیف كرد. وی افزود: "امروز چیزی به دست ما نرسید و من مقصر آن هستم. باید ببینم چه اتفاقی افتاده است؛ ما می‌خواهیم تا پایان لیگ بجنگیم."

3-0 مقابل بارسلونا (2017) لالیگا

مسابقات ال‌کلاسیکو معمولاً موارد بسیار رقابتی هستند اما دیدار آنها در دسامبر 2017 برای کاتالان‌ها بسیار دردناک بود. بارسلونا در برنابئو با 11 امتیاز فاصله از رئال به بازی رفت و مشخصاً تیم بهتری بود.

در تلاش برای غلبه بر استعدادهای بارسا، زیدان یک هافبک جنگی از میان متئو کواچیچ و کاسمیرو را به میدان فرستاد، اما گل‌های لوئیز سوارز، لیونل مسی و الیکس ویدال سبب شد رئال در خانه‌اش تحقیر شود. با از دست رفتن عنوان قبل از تعطیلات زمستانی، فشار بر زیدان پس از بیش از 18 ماه کار بیشتر شد.

2-1 مقابل لگانس (2018) کوپا دل‌ری

شکست مقابل الکویانو غیرقابل پیش بینی بودن فوتبال حذفی است اما در جنوری 2018 زیدان رئال با شکست در یک چهارم نهایی مقابل لگانس که سقوط کرد، حذف شد. زیدان در بازی رفت با نتیجه 1-0 پیروز شد اما در بازی برگشت 2-1 در مجموع باخت.

با وجود گل کریم بنزما، لگانس به وظیفه خود پایبند بود و دو گل زد تا 19 بار برنده کوپا دل‌ری از پا در بیاورد. اوضاع برای زیدان بدتر شد و رئال مادرید در لیگ نیز با 19 امتیاز عقب مانده از بارسلونا نتیجه بهتری نداشت.

هنگامی که زیدان اولین دوره خود را در تابستان 2018 به پایان رساند، او این را به عنوان پایین‌ترین نقطه زمان‌اش در مسابقات قهرمانی اعلام کرد و گفت: "بدترین خاطره من در مادرید آن بازی است. اوقات پیچیده‌ای وجود دارد که شما را به تأمل وا می‌دارد. فکر می‌کنم با مسئولیت من سال آینده پیروزی برای تیم دشوار باشد. اوقات سختی وجود داشته و آنها را فراموش نکرده‌ام."

با گذشت تقریباً سه سال از آن نادر تحقیر آمیز، مادرید زیدان شاید بار دیگر شاهد افت زننده و بحران دوم در دوران زیدان شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала