امضای یادداشت تفاهم میان وزیر امور خارجه افغانستان و وزیر آموزش و پرورش عربستان

© Official Facebook Page of the Ministry of Foreign Affairs of the Islamic Republic of Afghanistan.امضای یادداشت تفاهم میان وزیر امور خارجه افغانستان و وزیر آموزش و پرورش عربستان
امضای یادداشت تفاهم میان وزیر امور خارجه افغانستان و وزیر آموزش و پرورش عربستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه افغانستان از امضای یادداشت تفاهم نامه میان وزیر امور خارجه این کشور با وزیر آموزش و پرورش عربستان خبر داد. 
دیدار اتمر با رئیس بانک توسعۀ اسلامی - اسپوتنیک افغانستان
دیدار اتمر با رئیس بانک توسعۀ اسلامی

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان امروز جمعه ۳ دلو ۱۳۹۹ نوشت: محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان در ادامۀ بازدید خود از عربستان سعودی، با دکتور حمد بن محمد آل شیخ وزیر آموزش و پرورش آن‌کشور دیدار و پیرامون همکاریهای آموزشی و مسایل مورد اهتمام مشترک گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
این وزارت افزوده است، که در آغاز، اتمر از کمک‌های دولت عربستان در زمینه‌های مختلف، به‌خصوص در بخش آموزش و پرورش و اعطای بورسیه‌ها به دانشجویان افغانستانی ابراز امتنان نموده، خواستار گسترش دامنۀ همکاری‌ها و ارایۀ کمک‌ها در زمینهٔ تعلیمات مسلکی به افغانستانی ‌ها در رشته‌های علمی و تخنیکی شد.
در ادامه این خبرنامه آمده است، که دکتور حمد بن محمد آل شیخ ضمن استقبال از وزیر امور خارجه گفت: «می‌خواهیم در مرحلهٔ گذار افغانستان به فصل جدید، همکار شما باشیم». وزیر آموزش و پرورش عربستان در جهت افزایش شمار بورسیه‌های تحصیلی در مقاطع لیسانس و ماستری و همچنان زمینه‌سازی برای آموزش‌های مسلکی و تخصصی برای افغانستانی‌ها ابراز آمادگی کرد. وی خاطرنشان کرد، که در بخش‌های آموزش آموزگار، تدوین برنامه‌های آموزشی و نصاب درسی، با بکارگیری از مدل‌ها وتجارب دست‌داشته می‌توانیم به افغانستان کمک کنیم.
در پایان این دیدار، طرف ها تفاهمنامه‌یی را پیرامون همکاری‌های علمی و آموزشی میان وزارت‌های آموزش و پرورش افغانستان و وزارت آموزش و پرورش عربستان سعودی امضاء کردند. یادداشت تفاهمی که در روشنایی آن، بازدیدهای متقابل مسئولان امور آموزشی و هیأت‌ دانشجویان دوکشور افزایش یافته و آموزش زبان عربی برای دوستداران در افغانستان، در کانون توجه قرار داده می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала