امکان قرار گرفتن پاکستان در فهرست سیاه گروه ویژه ای اقدام مالی

© AP Photo / K.M.Chaudaryامکان قرار گرفتن پاکستان در فهرست سیاه گروه ویژه ای اقدام مالی
امکان قرار گرفتن پاکستان در فهرست سیاه گروه ویژه ای اقدام مالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پاکستان ممکن است در فهرست سیاه گروه ویژه ای اقدام مالی قرار بگیرد.

رحمت الله نبیل در واکنش به شهید خواندن بن لادن توسط عمران خان: پاکستان بهشت شبکه های تروریستی بوده - اسپوتنیک افغانستان
رحمت الله نبیل در واکنش به شهید خواندن بن لادن توسط عمران خان: پاکستان بهشت شبکه های تروریستی بوده
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، نشریه گریک سیتی تایمز گزارش می دهد، که سازمان های هراس افگنی مانند جماعت الدعوه و جیش محمد، بدون مصونیت از مجازات در پاکستان فعالیت دارند و از همین رو این کشور ممکن است درفهرست سیاه گروه ویژه اقدام مالی قرار بگیرد.

 گروه اقدام مالی که یک سازمان نظارت گر برفعالیت کشورها در برابر فعالیت های هراس افگنی است درسال ۲۰۱۸ پاکستان را به علت بی پروایی دربرابر گروه های هراس افگن در فهرست خاکستری این گروه قرار داد.

به نقل از گریک سیتی تایمز، مارکوس پلایر رئیس FATF در هنگام بررسی ماه اکتبر گفت، که "در تلاشهای پاکستان برای مقابله با تأمین مالی تروریسم" کمبودهای بسیار جدی وجود دارد و به این کشور فرصت داد تا در جلسه عمومی 19 تا 21 فیبروری این مسائل را حل کند زیرا آنها نمی توانند "برای همیشه منتظر بمانند".

پلایر گفت: "تا زمانی که می بینیم کشور با موارد اقدام در حال پیشرفت است و شاهد پیشرفت با پاکستان هستیم، به آنها فرصتی می دهیم تا مسائل برجسته را ترمیم کنند، اما این کار را برای همیشه انجام نمی دهیم".

گروه ویژه ای اقدام مالی FATF در سال 1989 به عنوان یک ناظر جهانی و یک سازمان بین دولتی برای مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم تاسیس شد.

این روزنامه یونانی گزارش می دهد، که گرچه تصمیم گیرندگان پاکستانی در پایتخت اسلام آباد در تلاشند خود را به عنوان محدود کردن بودجه سازمان های تروریستی معرفی کنند، FATF هنوز قانع کننده نیست.

FATF در 23 اکتبر گفت: "با پایان یافتن تمام مهلت های برنامه اقدام، FATF به شدت از پاکستان می خواهد که برنامه عملیاتی خود را به سرعت تا فوریه 2021 تکمیل کند".

FATF افزود: "پاکستان باید به کار خود در زمینه اجرای برنامه اقدام خود برای رفع نواقص استراتژیک خود ادامه دهد".

اگرچه پاکستان تنها در یک لیست خاکستری قرار دارد، اما اگر به تعهدات خود در زمینه مهار تأمین مالی تروریسم عمل نکند، خطر قرار گرفتن در لیست سیاه را دارد و حتی اگر به تعهدات خود عمل کند، FATF همچنان مشکوک خواهد بود.

پلایر به نقل از یونان سیتی گفت: "پس از آن بازدید در محل، جلسه عمومی بعدی تصمیم خواهد گرفت که آیا پاکستان واقعاً به طور کامل به طور موثر برنامه اقدام را به اتمام رسانده است یا خیر و سپس تصمیم گیری در مورد خروج پاکستان از لیست خاکستری یا عدم تصمیم گیری خواهد شد".

 

یادآوری می کنیم، که در پاکستان گروه های تروریستی به شکل آزادانه کار می کنند و کشته شدن رهبران القاعده و گروه طالبان نمونه بارز آن می باشد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала