خواب آرام از امراض عقلی و عصبی جلوگیری می نماید

© Depositphotos.com / DimaGavrishМолодая пара в постели
Молодая пара в постели - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محققین دانشگاه نورث وسترن شیکاگو به این نظر اند که خواب خوب شبانه از شش تا نه ساعت می تواند به حذف پپتیدهای سمی مغز کمک کند.

به گزارش اسپوتنیک، در قرن 21، موارد جالب بسیاری وجود دارد که اغلباً ما خواب را فدای کاری سرگرم کننده می کنیم. اما فراموش نکنید که همه چیز باید در حد متوسط ​​باشد و خواب برای سلامتی مهم است.

کاهش وزن در خواب - اسپوتنیک افغانستان
کشف جدید دانشمندان/کاهش وزن در خواب

دانشمندان امریکایی طی تحقیقات خود فعالیت مغز و رفتار مگس های میوه را بررسی کردند. اگرچه حشرات بسیار متفاوت از انسان هستند، اما نورون های آنها که چرخه های خواب و بیداری را کنترل می کنند، به طرز قابل توجهی شبیه به ما هستند. به همین دلیل، این مگس ها اغلباً در تحقیقات آزمایشگاهی مربوط به خواب استفاده می شوند.

دانشمندان یک مرحله خاص از خواب را مطالعه کرده ان ، هنگامی که پروبوزیس در مگس ها گسترش می یابد. این مرحله بسیار شبیه به مرحله خواب عمیق در انسان است. نویسندگان در اثر کار جدید، دریافتند که در طول این مرحله، مگس ها بارها پروبسک را کشیده و جمع می کنند. دکتر راوی آلادا ، نویسنده این مطالعات، توضیح داد که این حرکت مایعات را به بدن منتقل می کند و به سیستم شبیه کلیه های انسان منتقل می شود و باعث آن می شود که مواد زائد راحت تر شوند و آسیب ها بهبود یابد.

قبل از خواب چه میتوان خورد و چه نخورد - اسپوتنیک افغانستان
قبل از خواب چه میتوان خورد و چه نخورد

هنگام که محققین خواب عمیق مگس ها را مختل کردند، دریافتند که دفع سموم در طول روز برای حشرات دشوارتر است و در صورت زخمی شدن مگس ها حساسیت بیشتری پیدا می کنند.

دکتر آلادا می گوید که بدن موجود زنده قادر است هم در روز و هم در شب خود را تمیز کند، با این حال، همانطور که مطالعه نشان داد، این روند در هنگام خواب عمیق بیشتر فعال است.

نویسندگان امیدوارند که نتایج آنها انگیزه لازم برای مراقبت بهتر از خواب افراد را فراهم کند، زیرا در طی فرآیند سم زدایی، بدن از شر بتا آمیلوئیدها نیز خلاص می شود که می تواند منجر به امراض نورودژنراتیو مانند پارکینسون و آلزایمر شود.

خواب عمیق می تواند کلید حفظ سلامت مغز باشد، زیرا به بدن کمک می کند تا مواد مضر را با کارآیی بیشتری از بین ببرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала