چرا خبرنگاران هرات نشست خبری رئیس‌جمهور غنی را تحریم کردند؟

© Photo / Facebook account of HeratPGOچرا خبرنگاران هرات نشست خبری رئیس‌جمهور غنی را تحریم کردند؟
چرا خبرنگاران هرات نشست خبری رئیس‌جمهور غنی را تحریم کردند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از فعالان مدنی و باشندگان هرات سفر آقای غنی به این ولایت را نمایشی و بدون دست‌آورد می‌خوانند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اطلاعات روز، ساعت هفت صبح امروز جمعه (22، جنوری)، رییس‌جمهور غنی پس از انتقادهای شدید خبرنگاران، در یک نشست خبری ظاهر شد، اما این نشست از سوی شماری از رسانه‌های محلی و خبرنگاران ملی و بین‌المللی در هرات تحریم شد. تنها چهار رسانه‌ی محلی در نشست خبری آقای غنی حضور یافتند.

حمله لفظی نبیل به غنی - اسپوتنیک افغانستان
حمله لفظی نبیل به غنی

نشست خبری رییس‌جمهور غنی در هرات درحالی تحریم شده است که روز گذشته آقای غنی از دیدار با خبرنگاران خودداری کرد. به دنبال امتناع غنی از دیدار با خبرنگاران، نشست خبری دواخان مینه‌پال، معاون سخن‌گوی ریاست‌جمهوری نیز از سوی خبرنگاران تحریم شد.

خبرنگاران در هرات می‌گویند که توقع داشتند که شخص رییس‌جمهور به پرسش‌های آن‌ها پاسخ بدهد. این خبرنگاران خودداری غنی از دیدار با آن‌ها را نوعی بی‌احترامی به جامعه‌ی رسانه‌ای تلقی کرده‌اند.

از سوی هم، شماری از فعالان مدنی در هرات سفر رییس‌جمهور غنی به این ولایت را نمایشی و بدون دست‌آورد می‌خوانند.

جواد عمید، فعال مدنی در صحبت با اطلاعات روز می‌گوید که افتتاح پروژه‌ها در حاشیه‌ی سفر آقای غنی "ناکارآمد و غیرموثر" است. او همچنان می‌گوید: «نام‌گذاری میدان‌هوایی هرات نمی‌تواند گره از مشکلات اقتصادی و امنیتی مردم هرات باز کند".

به گفته‌ی او، تمام پروژه‌هایی که از سوی رییس‌جمهور غنی در سفرهایش به هرات افتتاح شده، پس از رفتن او هیچ جنبه‌ی عملی به خود نگرفته است.

این درحالی است که رییس‌جمهور غنی در جریان ریاست‌جمهوری‌اش تا کنون نُه بار به هرات سفر کرده است. این سفرهای آقای غنی همواره با قیودات شدید امنیتی به همراه بوده است.

فرید محمدی، باشنده‌ی هرات در صحبت با اطلاعات روز می‌گوید: "سفر رییس‌جمهور جز این‌که آرامش ما را برهم بزند و از کار ما را بی‌کار کند دیگر فایده به ما نداشته است".

غنی در دیدار با زنان هراتی: بدون جمهوریت زندگی ارزش ندارد - اسپوتنیک افغانستان
غنی در دیدار با زنان هراتی: بدون جمهوریت زندگی ارزش ندارد

او می‌گوید که غنی در تمام سفرهایش به هرات به مردم وعده‌ی بهبود وضعیت امنیتی، اقتصادی و ایجاد کار به جوانان را داده است، اما همه‌ی وعده‌های او «دروغ» بوده است.

پیمان کریمی، دیگر باشنده‌ی هرات نیز در صحبت با روزنامه اطلاعات روز، سفرهای آقای غنی را «بیهوده» دانسته و می‌گوید که این سفرها هیچ سودی برای مردم نداشته است.

به گفته‌ی او، سه روز است که شماری از خیابان‌های شهر هرات به‌خاطر تأمین امنیت رییس‌جمهور مسدود شده و او نتوانسته است برای کار بیرون از خانه برود.

رییس‌جمهور غنی روز گذشته در رأس یک هیأت بلندرتبه‌ی دولتی به هرات رفت. هدف از سفر او بررسی وضعیت عمومی ولایت هرات گفته شده است.

سفر او به هرات درحالی صورت گرفته است که در یک ماه اخیر باشندگان این ولایت از اوضاع بد امنیتی ابراز نگرانی کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала