ابتلای 200 نظامی گارد ملی آمریکا به کرونا در مراسم تحلیف بایدن

© AP Photo / Ted S. Warrenابتلای 200 نظامی ارتش به کرونا در مراسم تحلیف بایدن
ابتلای 200 نظامی ارتش به کرونا در مراسم تحلیف بایدن   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حدود 200 نظامی عضو نیروی گارد ملی آمریکا که برای مراسم تحلیف جو بایدن در واشنگتن مستقر شده بودند به COVID-19 مبتلا شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه آمریکایی  The Wall Street Journal از ابتلای 200 نفر از اعضای گارد ملی آمریکا به کرونا هنگام  تأمین امنیت مراسم تحلیف جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور این کشور خبر داده است.

تمام این 200 سرباز خشی از 26 هزار گارد ملی اعزامی به واشنگتن دی.سی برای تامین امنیت مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا بودند که در پی شورش ششم جنوری 2021به کنگره، مستقر شدند.

به حدود 15 هزار نیروی گارد ملی دستور بازگشت داده شد و 3600 تن دیگر نیز منتظر دستور برای بازگشت هستند. به حدود 7 هزار نیرو دیگر نیز دستور داده شده تا پایان مارچ سال جاری میلادی و برای تضمین امنیت در واشنگتن دی.سی بمانند.

اعزام هزاران سرباز مسلح تازه نفس به واشنگتن  - اسپوتنیک افغانستان
اعزام هزاران سرباز مسلح تازه نفس به واشنگتن+ویدیو

ظاهراً استقرار حدود پنج هزار گارد ملی در ساختمان کنگره، سرعت انتقال ویروس را افزایش داده است.

اخبار مربوط به ابتلای این سربازان به COVID-19 در حالی منتشر شد که آنها در جریان مراسم تحلیف به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی در تلاش و فعالیت بودند.

عکس‌های ارسال شده از کنگره این نیروها را در حالی که بدون رعایت فاصله ایمنی، روی زمین دراز کشیده اند؛ نشان می‌دهد.

 یادآوری می‌کنیم که ششم ماه جنوری 2021 بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیزی مقابل کنگره برگزار کنند. حامیان ترامپ در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. این رسوایی تاریخی پنج کشته و شماری مجروح برجای گذاشت. 

در پی این حادثه، فضای شهر واشنگتن روزها قبل از مراسم تحلیف شکل امنیتی به خود گرفت و این مراسم سرانجام روز چهارشنبه تحت تدابیر شدید امنیتی و استقرار 25000 نظامی گارد ملی در واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا برگزار شد. علیرغم این تدابیر، تعدادی از قانونگذاران مجلس نمایندگان این کشور در مراسم تحلیف جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور جدید، جلیقه محافظتی هم بر تن کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала