امضای تفاهم‌نامه برای حمایت از تولیدات داخلی کشور

© Photo / facebook account of اداره تدارکات ملیامضای تفاهم‌نامه برای حمایت از تولیدات داخلی کشور
امضای تفاهم‌نامه برای حمایت از تولیدات داخلی کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به منظور فراهم سازی زمینه رشد و حمایت از تولیدات داخلی و تشبثات کوچک درکشور، اداره تدارکات ملی تفاهمنامه دوجانبه با اتاق صنایع ومعادن به امضا رساند.

به گزارش اسپوتنیک، اداره تدارکات ملی تفاهمنامه دوجانبه را با اتاق صنایع و معادن افغانستان امروز شنبه (۴دلو) میان رئیس عمومی اداره تدارکات ملی و رئیس عمومی اتاق صنایع و معادن با حضور مسوولان هر دو نهاد و شماری از صنعتگران کشور به امضا رساند.
این اداره افزوده است که رئیس عمومی اداره تدارکات ملی در برنامۀ که به این مناسبت در اتاق صنایع و معادن راه اندازی گردیده بود گفت که به اساس هدایات جلالتمآب رئیس جمهوری کشور، این اداره با آوردن تعدیلات در طرزالعمل تدارکات، به تولیدات داخلی 25 درصد ارجحیت قایل شده و نهاد های دولتی مکلف اند تا از صنایع و تولیدات داخلی استفاده کند.

کاهش گسترده در تولیدات قالین در شمال کشور - اسپوتنیک افغانستان
کاهش گسترده در تولیدات قالین در شمال کشور

الهام عمر هوتکی گفت: "صنعت وسیله پیشرفت و شگوفایی در کشور هاست و با امضای این تفاهمنامه تمام ادارات دولتی مکلف خواهند بود تا از تولیدات داخلی در تدارکات استفاده کنند و پس از این شرکت های قراردادی که از تولیدات داخلی استفاده میکنند و پروژه به دست میاورند باید سند تاییدی از خود تولیدکنند گان داشته باشند تا اطمینان حاصل گردد که واقعا از تولیدات داخلی در تطبیق قرارداد ها استفاده صورت میگیرد."
در همین حال مسوولان اتاق صنعت و معادن کشور نیز می گویند که اگر حکومت استفاده از تولیدات داخلی را افزایش بدهد، آنان نیز آماده سرمایه گزاری های بیشتر در کشور استند.
شیر باز کمین زاده رییس اتاق صنعت و تجارت میگوید: “اگر از تولیدات داخلی در قراردادهای دولتی استفاده شود؛ ما می توانیم تعادل تجاری را حفظ کنیم. ما در کنار تولیدات در قسمت های دیگر نیز آماده سرمایه گذاری استیم در صورت که حکومت از ما حمایت کند.”
رئیس عمومی اتاق صنایع و معادن افغانستان ضمن اظهار قدردانی از اداره تدارکات ملی به خاطر حمایت و فراهم آوری تسهیلات جهت استفاده از تولیدات داخلی در قرارداد ها گفت که حمایت های این اداره سبب شد تا صنعت کشور از 12 سکتور به حدود 60 سکتور خودکفا و نیمه خود کفا ارتقا کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала