Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

امکان قهرمانی میلان در اسکودتو با زوج حمله‌ی 73 ساله

© AP PhotoZlatan Ibrahimovic
Zlatan Ibrahimovic - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زوج با تجربه ماریو مانژوکیچ و زلاتان ایبراهیموویچ در میلان در کنار بازیکنان جوان، روسونری را به یک تیم ایده‌ال تبدیل کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آس چاپ مادرید این سوال را مطرح کرده است که: "میلان به روزهای اوج خود برگشته است؟" این سوال خیلی از هواداران فوتبال  است.

یکی از پرافتخارترین تیم های اروپا که هفت قهرمانی را در لیگ قهرمانان اروپا تجربه کرده است به نظر می رسد دوباره به جایگاه همیشگی اش بازگشته است.

 پس از سال شیرین 2020، اکنون روسونری در قله کالچو به سر می برد. این تیم با هدایت استفانو پیولی و حضور اسطوره ای به نام پائولو مالدینی در مدیریت و بازگشت زلاتان ایبراهیموویچ به سن سیرو در جنوری 2020 مانند یک غول خفته از خواب بیدار شده است. 

صدرنشین کنونی سری آ با 43 امتیاز در لیگ اروپا نیز حضور دارد و در جام حذفی رقابت می کند. همچنین یک داستان دوباره در نقل و انتقالات زمستانی تکرار شد.

اگر در سال 2020 ستاره سویدنی به رقابت های ایتالیا برگشت امسال ماریو مانژوکیچ این سناریو را تکرار کرد.

مهاجم 34 ساله کروات به ایتالیا برگشت در حالی که تنها یک سال از جدایی اش از یوونتوس می گذرد. مانژوکیچ که برای الدوحیل قطر بازی می کرد در تابستان پس از انجام تنها هفت بازی و به ثمر رساندن یک گل از این تیم جدا شد. 

بر این اساس میلان می تواند یکی دیگر از مهاجم های باتجربه را در اختیار داشته باشد. زوج ایبراهیموویچ و مانژوکیچ در مجموع 73 ساله می شوند. آمار گل هایشان به 774 می رسد که در این میان 56 جام را فتح کردند.

​مهاجم کروات مانند ستاره سویدنی که با 38 سال سن در فصل 21-2020 توانسته 12 گل در سری آ به ثمر برساند می خواهد بهترین فوتبال خود را به نمایش بگذارد و برای باز کردن دروازه تیم های حریف تمام تلاشش را بکند. یعنی در میلان دو بازیکن با ویژگی مشابه در خط حمله حضور خواهند داشت. 

 پیولی اکنون می تواند خط حمله قوی تری داشته باشد. سرمربی میلان می تواند از مهاجم کروات به عنوان یک بازیکن تازه نفس در نیمه دوم بهره ببرد یا از ابتدا او را به میدان بفرستد.

 نکته‌ی دیگر قد بلند این  دو مهاجم با تجربه است. ایبراهیموییچ 195 سانتی متر است و مانژوکیچ 190 سانتی متر. با وجود این که دو مهاجم میلان از سن بالایی برخوردارند اما نباید این موضوع را فراموش کرد که تیم کنونی "Baby Milan" لقب دارد.

این تیم در فصل جاری رکورد جوانترین میانگین سنی را در پنج لیگ بزرگ اروپایی به خود اختصاص داد. یازده بازیکن میلان میانگین سنی 22 سال و هشت ماه را به ثبت رساندند. همچنین در آماری که ماه اکتبر منتشر شد روسونری جوانترین تیم فوتبال با میانگین 24 سال و پنج ماه معرفی شد. 

در میلان جانلوئیجی دوناروما (21 ساله)، تئو هرناندز (23)، اسماعیل بن ناصر (23)، فرانک کسیه (24)، براهیم دیاس (21)، ساندرو تونالی (20)، الکسیس سائله مائکرز (21)، رافائل لئائو (21)، دیوگو دالوت (21)، ینس پتر هاگ (21) و دو بازیکن کلیدی همچون آلسیو رومانیولی و هاکان چالهان اغلو که سنشان از 26 عبور نمی کند حضور دارند.

ترکیب بازیکنان جوان و باتجربه برای میلان ایده ال خواهد بود و این تیم می تواند در سه رقابتی که حضور دارد بدرخشد.

در سری آ با توجه به این که یوونتوس مانند سال های گذشته پرقدرت نیست شانس قهرمانی روسونری بالا است.

البته تیم هایی همچون اینتر و ناپولی هم در تلاش هستند تا خود را به صدر جدول برسانند. باید دید میلان با این ترکیب جذاب می تواند به یک دهه ناکامی‌اش در فتح اسکودتو پایان دهد یا نه. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала