سوریه بمب‌های هدایت شونده ساخت امریکا را بر فراز حما رهگیری کرد

© AP Photo / Hassan Ammarسوریه بمب‌های هدایت شونده ساخت امریکا را بر فراز حما رهگیری کرد
سوریه بمب‌های هدایت شونده ساخت امریکا را بر فراز حما رهگیری کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌های محلی گزارش دادند که در حمله نیروی هوایی اسرائیل به سوریه چهار نفر کشته شدند.

ش اسپوتنیک، نیروی هوایی اسرائیل شهر حما سوریه را هدف حمله هوایی قرار داد که در نتیجه آن چهار نفر کشته شدند.

براساس گزارش رسانه‌های محلی، هدف این عملیات یک فرودگاه هوایی نظامی در شهر حما یا تاسیسات نظامی مجاور بوده است. در اسرائیل می‌گویند که هدف حملات ارتش ایران در خاک سوریه هستند، با این حال، به گفته مقامات سوریه در این حمله ساختمان‌های مسکونی هدف قرار گرفتند. منابع در شبکه‌های مجازی تصاویر از پارچه‌های بمب‌ هدایت شونده اسرائیلی ساخت امریکا را که توسط سیستم دفاع هوایی سوریه سرنگون شده است، منتشر کرده اند.

سیستم دفاع هوایی سوریه راکت‌های اسرائیلی بر فراز قنیطره را رهگیری کرد - اسپوتنیک افغانستان
سیستم دفاع هوایی سوریه راکت‌های اسرائیلی بر فراز قنیطره را رهگیری کرد

احتمالاً هدف این حمله می‌تواند پایگاه نیروی هوایی سوریه در شهر حما باشد. طبق گزارش رسانه‌های اسرائیلی، این فرودگاه مکرراً برای رساندن تدارکات نظامی از ایران، از اجزای راکت‌های بالستیک مورد استفاده قرار گرفته است. مقامات اسرائیلی بارها اعلام کرده اند که تاسیسات نظامی ایران در خاک سوریه مستقر می‌شوند، اگرچه آنها هزگر هیچ مدرک مشخصی ارائه نداده اند.

حمله هوایی اسرائیل به فرودگاه حما به شکست مواجه شده است. مقامات وزارت دفاع سوریه می‌گویند که بیشتر بمب‌های دشمن در هوا سرنگون شده است. به گفته آنها یکی از بمب‌ها به یک ساختمان مسکونی اصابت کرده که در نتیجه آن چهار غیرنظامی جان باخته‌اند.

جزئیات بیشتر حمله اخیر اسرائیل به سوریه روز شنبه منتشر شد. سیستم ‌های دفاع هوایی «پانتسیر» سوریه در دفع حمله شرکت کردند. اسرائیل در این حمله از بمب‌های هدایت شونده GBU-39 ساخت امریکا استفاده کرده است. تصاویر از پارچه‌های آنه در شبکه‌های مجازی منتشر و توسط کارشناسان تشخیص شد.

اطلاعات از سوریه نشان دهنده آن است که سیستم دفاع هوایی «پانتسیر» ساخت روسیه در دفع حملات هوایی که از مهمات مدرن امریکایی علیه سوریه استفاده شده، موثر بوده است. پیش از این رسانه‌های غربی اظهار داشتند که این سیستم توانایی مقابله در برابر فناوری‌های غربی را ندارند و بی اثر هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала