قریشی: دولت بایدن به خروج نیروها از افغانستان متعهد بماند

© AP Photo / B.K. Bangashقریشی: دولت بایدن به خروج نیروها از افغانستان متعهد بماند
قریشی: دولت بایدن به خروج نیروها از افغانستان متعهد بماند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه پاکستان گفت که دولت بایدن باید از فرصت بوجود آمده برای صلح در افغانستان استفاده کرده و نسبت به خروج نیروها از افغانستان نیز متعهد بماند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "داون نیوز" شاه محمود قریشی، وزیر امورخارجه پاکستان گفت امیدوار است که اسلام‌آباد با دولت بایدن تعامل بیشتری داشته باشد و از آمریکا خواست تا روند صلح افغانستان را ادامه داده و نسبت به تعهد برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان پایبند باشد.

قریشی به «الجزیره» گفت: من فکر می‌کنم دولت بایدن باید درک کند فرصتی که در افغانستان به وجود آمده نباید از دست برود، زیرا ما پس از مدت‌ها در مسیر درست قرار گرفته‌ایم.

Имран Хан - اسپوتنیک افغانستان
عمران خان: افراط ‌گرایی در پاکستان زاده جهاد افغانستان است

وی افزود که پاکستان تلاش‌های زیادی برای ایجاد فضایی برای تسهیل روند صلح کرده و تاکید نمود، افرادی هستند که از جنگ سود اقتصادی می‌برند، این افراد مدعی می‌باشند که عناصر بیرونی در خشونت‌های افغانستان دست دارند درحالیکه «تخریب‌کنندگان یا بازیگران داخلی افغانستان مقصر خشونت‌ها هستند».

وزیر خارجه پاکستان درحالی بر لزوم تعهد آمریکا به خروج از افغانستان تاکید کرده که «آنتونی بلینکن» وزیر پیشنهادی جو بایدن برای وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که توافقنامه دولت ترامپ با طالبان را مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی با اشاره به ادامه حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان نیز تصریح کرد که واشنگتن برای جلوگیری از "تجدید حیات تروریسم" در افغانستان باید شماری از نیروها را در این کشور حفظ کند.

براساس توافقنامه قطر، آمریکا متعهد شده که مشروط به اجرای تعهدات امنیتی طالبان همه نیروهای خارجی تا ماه می سال 2021 خاک افغانستان را ترک کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала