مهم‌ترین دست‌آوردهای اداره هوانوردی افغانستان در سال 1399

© Photo / Twitter account of Sediq Sediqqiمهم‌ترین دست‌آوردهای اداره هوانوردی افغانستان در سال 1399
مهم‌ترین دست‌آوردهای اداره هوانوردی افغانستان در سال 1399 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره هوانوردی افغانستان گفته است که حیای مجدد شرکت هوایی باختر افغان به عنوان دومین شرکت هوایی دولتی یکی از مهمترین دست‌آوردهای این اداره بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، اداره هوانوردی ملکی با نشر اعلامیه‌ای می ‌گوید که سال 1399 با وجود شیوع ویروس کرونا سال پردست‌آوردی بوده است. به این ترتیب این در اعلامیه آمده است: اداره هوانوردی ملکی توانست در این سال ده‌ها ‍پروژه انکشافی (زیربنایی) و خدماتی را روی‌دست بگیرد و در زمینه‌های مختلف همچون امنیت هوانوردی،‌ مصوونیت پرواز، تنظیم ترافیک هوایی، خدمات گروند هندلینگ (حمل‌ونقل زمینی)، خدمات هواشناسی، نظارت شرکت‌های هوایی و مدیریت مارکیت، و مدیریت، توسعه، تجهیز و حفظ و مراقبت میدان‌های هوایی کارکردهای مثبتی داشته باشد.
در عین حال این اداره افزوده است که بیش از 5 میلیارد افغانی (91%) عواید داشته است.
در همین حال محمدقاسم ‌وفایی‌زاده رییس عمومی اداره هوانوردی ملکی،‌ که در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت اشتراک کرده بود گفت: "91.30% بودجه انکشافی و 86 % بودجه عادی امسال را به مصرف رسانیده شده است. که درصدی مصرف بودجه با توجه به شرایط ناگوار ناشی از ویروس کرونا، دست‌آورد مهمی به این اداره عنوان می‌شود.
مهم‌ترین دست‌آوردهای این اداره در سال 1399 به شکل اختصار شامل موارد ذیل می‌گردد.
1. احیای مجدد شرکت هوایی باختر افغان به عنوان دومین شرکت هوایی دولتی.
2. انتقال نزدیک به 270 هزار مسافر گیرمانده در پی قرنطینه شدن از کشورهای خارجی به افغانستان.
3. دست‌آوردها در قسمت تحقق 13 قرارداد/ پروژه توسعه ای که 5 قرارداد آن 100% تکمیل است و 7 قرارداد آن در حال جریان می‌باشد.
4. بهبود (پایین‌آمدن) نمرۀ معیاری شرکت‌های هوایی آریانا و کام‌ایر به ترتیب: از 3.78 در سال 1398 به 2.3 در سال 1399 از 1.88 در سال 1398 به 0.00 در سال 1399 رسیده است.
با توجه به محدویت‌های ناشی از ویروس کرونا جمع‌آوری عواید مبلغ پنج میلیارد و یکصد و هفتادویک میلیون و هفصد و پنجاه و هفت هزار 133 افغانی به خزانه دولت بوده است.
6. بیرون شدن شرکت هوایی کام‌ایر از فهرست سیاه امارات متحده عربی.
7. اتخاذ تدابیر لازم جهت انتقال مسوولیت‌های میدان های هوایی بین المللی کشور.
8. استخدام 290 کارمند بعد از سپری‌نمودن پروسه رقابت آزاد در مرکز و ولایات.
9. معیاری‌سازی میدان‌های هوایی بین‌المللی مطابق به الزامات سازمان حمل و نقل هوایی (ایکاو).
10. کشف و ضبط پول و اموال ممنوعه به ارزش ده‌ها میلیون افغانی.
اداره هوانوردی ملکی در سال 2012 طی فرمان مقام عالی ریاست‌جمهور ایجاد گردید. این اداره الی سال 2015 زیر تشکیل وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی فعالیت می نمود و از سال 2015 به این سو به عنوان یک نهاد مستقل فعالیت می‌نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала