نماینده ای هرات: غنی و کرونا به یک شکل به هرات آمدند

© Photo / Facebook account of ARGنماینده ای هرات: غنی و کرونا به یک شکل به هرات آمدند
نماینده ای هرات: غنی و کرونا به یک شکل به هرات آمدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده مردم هرات در مجلس نمایندگان نوشته است، که رییس جمهور این کشور و کرونا شبیه هم به هرات آمدند. 

به گزارش اسپوتنیک، حبیب‌الرحمان پدرام، نمایندهٔ مردم هرات در مجلس نمایندگان، شب گذشته ( جمعه، ۳ دلو) در صفحهٔ کاربری فیسبوکش، سفر اشرف غنی، رییس جمهور کشور را به هرات، بی دستاورد خوانده‌ می‌گوید، رییس جمهور به هرات آمد اما نه مانند یک زعیم مردمی بلکه کاملن شبیه ویروس کرونا و زمان قرنطین.

او نوشته است، که با آمدن آقای غنی، همه خیابان‌ها و کوچه‌ها را بسته‌اند، رفت و آمد همه وسایط نقلیه ممنوع شده و کسی حق نداره در خیابان‌های عمومی ظاهر شود.

 پدرام افزوده است، که اشرف غنی در جایگاه فرد اول دولت به هرات آمده در حالیکه هیچ پلان و برنامه‌ای روی دست ندارد.

گفته می‌شود، که غنی در نخستین حرکت، میدان هوایی هرات را به خواجه عبدالله انصاری تغییر نام داده است.

پدرم می‌گوید «هرات» یک نام مبارک است و ضرورتی به تغییر ندارد اگر نام‌گذاری دستاورد است پس باید دانشگاه هرات نام‌گذاری شود که سال‌هاست به دلیل تعصباتِ زبانیِ غنی هم‌چنان بی‌نام و بی‌تابلو مانده است.

این عضو مجلس نمایندگان در ادامه سخنانش، اشتراک غنی را در مراسم صد ساله‌گی روزنامه‌ی اتفاق اسلام، دروغ محض می‌پندارد.

وی می‌گوید، که غنی جرات نکرده از ساختمان ولایت بیرون شود و به دفتر اتفاق اسلام برود. تنها مسئولان این روزنامه‌ی دولتی را در ساختمان ولایت دیده است.

او تأکید کرده که:« اشرف غنی با این نمایش‌ها نمی‌توانید مردم هرات را فریب دهد. اگر راست می‌گوید کمی بودجه‌ی این روزنامه را بالا ببرد که در حال حاضر ۱۰۰ نسخه چاپ روزانه ندارد».

وی افزوده است: «زعیمی که دم از جمهوریت می‌زند، از ترس جرات ندارد به میان ملتِ جمهوریت بیاید. سلطانی که حکومت‌داری مضحکِ خود را، نمونه‌ای از عدالت عمر فاروق و علی مرتضا می‌خواند، جرات نمی‌کند حتا با یک لشکر تا دندان مسلح، از جاده‌های خالی عبور کند. چه جای این‌که بین مردم برود و حال‌شان را بپرسد».

این در حالی است، که اشرف غنی رییس‌جمهور کشور پیش از ظهر روز گذشته (جمعه، ۳ دلو) با رئیسان ادارات محلی هرات و ولسوالان این ولایت دیدار کرد.

او در این دیدار بر ارتباط ولایات و ولسوالی‌ها گفته‌است که باید هماهنگی و ارتباط میان وزارت‌خانه‌ها و ولایات و ادارات مستقل بیشتر گردد.

یادآوری می کنیم، که چند هفته پیش زمانی که اشرف غنی به دانشگاه کابل برای سخنرانی درباره صلح آمده بود، از ورود استادان در همان روز در دانشگاه جلوگیری و دروازه و شیشه چند اتاق استادان شکسته شده بود. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала