وزیر مالیه از سمتش برکنار شد

© sputnik/TAارغندیوال
ارغندیوال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمداشرف غنی رئیس جمهور کشور طی حکمی عبدالهادی ارغندیوال وزیر امور مالیه را از سمتش عزل کرده ‌است.

به گزارش اسپوتنیک، داره امور ریاست جمهوری امروز شنبه (4 دلو) با نشر اعلامیه‌ای گفته که رییس جمهوری اسلامی افغانستان طی احکام جداگانه عزل عبدالهادی ارغندیوال وزیر مالیه و توظیف محمد خالد پاینده را به حیث سرپرست وزارت مالیه منظور کرد.

در حکم مقام عالی ریاست جمهوری دلایل عزل وزیر مالیه تعلل در جمع آوری عواید، عدم همکاری با هیئت مشترک بررسی مقرری‌ های غیر قانونی در وزارت مالیه و مانع شدن از این بررسی‌ ها، ضعف مدیریتی، عدم تعهد به ارزشهای حکومتداری خوب و رعایت نکردن ماده 77 قانون اساسی کشور در وظایف محوله و سرپیچی از احکام و هدایات مقام عالی ریاست جمهوری، ذکر گردیده است.

مقام عالی ریاست جمهوری اسلامی افغانستان بر اساس فقره 11 ماده 64 قانون اساسی کشور عزل عبدالهای ارغنیدوال وزیر مالیه و توظیف محمد خالد پاینده را به حیث سرپرست این وزارت، منظور کرده است.

غنی بار دیگر خواستار اصلاحات در وزارت مالیه شد - اسپوتنیک افغانستان
غنی بار دیگر خواستار اصلاحات در وزارت مالیه شد

این دومین وزیری است که پس از کسب رای اعتماد از سوی مجلس، از سوی رییس جمهور غنی عزل شده است.

پیش از این محمد جواد عثمانی وزیر صحت از سوی ارگ برکنار شده است.

این در حالی است که حکومت سه نامزد وزیر (اطلاعات و فرهنگ، انکشاف دهات، معارف) و نامزد ریاست بانک مرکزی که از سوی مجلس نمایندگان رد شده بود را خلاف قانون اساسی و قانون سرپرستی تا هنوز در این سمت ها نگهداشته است.

هرچند پارلمان بارها این کار حکومت غیر قانونی خوانده و خواستار معرفی نامزد وزرای جدید شده، اما ارگ حتی واکنشی در زمینه خواست مجلس نشان نداده ‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала