تاریخ استیضاح ترامپ در سنا مشخص شد

© REUTERS / Carlos Barriaتاریخ استیضاح ترامپ در سنا مشخص شد
تاریخ استیضاح ترامپ در سنا مشخص شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر اکثریت دموکرات ها در سنای آمریکا گفت که روند استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از 8 فبروری (20 دلو) آغاز می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات‌های سنای آمریکا اعلام کرد، مجلس سنای کنگره آمریکا طرح استیضاح دونالد ترامپ را دوشنبه (25 جنوری)  ساعت 7 عصر دریافت خواهد کرد و خود استیضاح را از هشتم فبروری (20 دلو) به بعد آغاز می‌کند.

 به گفته شومر،مسوولان مجلس نمایندگان آمریکا و اعضای کمیته امنیتی دوهفته فرصت  دارند تا درست مانند دادگاه‌های پیشین توضیحات حقوقی خود را تدوین کنند. به محض آنکه توضیحات پیش‌نویس شد، ارائه آن از هشتم فبروری آغاز می‌شود.

‏مجلس نمایندگان آمریکا به طرح استیضاح دونالد ترامپ رای داد - اسپوتنیک افغانستان
‏مجلس نمایندگان آمریکا به طرح استیضاح دونالد ترامپ رای داد

رهبر دموکرات ها این موضوع را پس از توافق با جمهوری‌خواهان در سنا اعلام کرد.

 جمهوری‌خواهان خواستار تعویق جلسه دادگاه استیضاح دونالد ترامپ بودند تا او بتواند وکلای خود را برای دفاع در نشست سنا آماده کند.

دونالد ترامپ نخستین رئیس جمهوری آمریکا خواهد بود که پس از پایان دوره ریاست جمهوریش دادگاه استیضاح او در سنا برگزار می‌شود.

شماری از قانونگذاران جمهوری‌خواه می‌گویند، برگزاری دادگاه استیضاح رئیس جمهوری سابق پس از پایان دوره اش قانونی نیست.

ماه گذشته طرح استیضاح دونالد ترامپ رسماً کلید خورد. طرح استیضاح ترامپ به‌دلیل تحریک او برای حمله طرفدارانش به کنگره صورت می‌گیرد. هزاران نفر از طرفداران ترامپ چند هفته پیش از برگزاری مراسم تحلیف بایدن و به‌منظور جلوگیری از تأیید نتایج انتخابات ریاست جمهوری از سوی کنگره، با خشونت به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند.

اولین دادگاه استیضاح ترامپ در اوایل سال گذشته مدت 21 روز طول کشید، با این حال اکثر سناتورها انتظار ندارند که دادگاه دوم تا این حد طولانی شود. انتظار می‌رود دموکرات‌ها از تاخیر در آغاز این دادگاه برای تایید تعداد بیشتری از اعضای کابینه بایدن استفاده کنند.

محکومیت ترامپ در سنا به رای دو سوم اعضا نیازمند است. گرچه او سومین رئیس جمهوری آمریکاست که استیضاح می‌شود اما هیچکدام تا به حال در یک دادگاه محکوم نشده‌اند. بسیاری از جمهوری‌خواهان از جمله مک‌کانل، ترامپ را به تحریک معترضان برای حمله به کنگره متهم می‌کنند اما هیچکدام نگفته‌اند که به محکوم شدن او رای مثبت می‌دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала