Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

زیدان؛ مربی که کمترین تعویض در زمین دارد

© Sputnik / Антон Денисов /  مراجعه به بانک تصاویر زیدان
زیدان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زین الدین زیدان سرمربی رئال مادرید از قوانین جدید کمتر استفاده را برده و از 5 بازیکن تعویضی که خیر، حتی ا سه تعویض کامل نیز سود نبرده است.

به گزارش اسپوتنیک؛ یکی از بهترین ابزاری که یک مربی می‌تواند در روند بازی تأثیر بگذارد، توانایی او در انجام تعویض است. تعویض‌های الهام گرفته می‌توانند روند یک مسابقه را کاملاً تغییر دهند و در مورد برنده شدن یا از دست دادن عناوین دخالت داشته باشند.

روند غیرعادی که توسط شیوع ویروس کرونا ایجاد شده به این معنی است که مربیان اکنون می‌توانند به جای سه نفر، پنج تعویض انجام دهد. اکثر مربیان از این قانون جدید به طور کامل استفاده کرده‌اند، اما زین الدین زیدان چنین کاری نکرده است.

زیدان با یک سیاست چرخشی سخت قهرمان دو لالیگا سانتاندر و لیگ قهرمانان شد. او یک تیم را برای انجام وظیفه در لیگ اعزام کرد و تیم دیگری در لیگ قهرمانان اعتماد داشت. این امر برای جلوگیری از فرسودگی در ترکیب تیم و دادن بهترین فرصت به تیمش در همه مسابقات بود.

مربی فرانسوی در طول 200 مسابقه ابتدایی خود 178 تغییر را در ترکیب اصلی قرار داد.

 

عدم تعویض

امروزه زیدان در طول یک مسابقه به ندرت تغییراتی ایجاد می‌کند و وقتی تغییر می‌کند، معمولاً بعد از دقیقه 70 است.

در برابر اوساسونا او سه تغییر ایجاد کرد. وی در نیمه نهایی  سوپرجام همان تیم را مقابل اتلتیک بیلبائو به زمین فرستاد و چهار تغییر ایجاد کرد اما تیم‌اش باخت و حذف گردید. همتای او مارسلینو از تمام تعویض‌های موجود استفاده کرد.

در 90 دقیقه مقابل آلکویانو در کوپا دل‌ری، زیدان با یک بار زدن روی کریم بنزما برای ماریانو فقط یک تغییر در زمان عادی ایجاد کرد. او در وقت‌های اضافی سه تای دیگر تغیرات آورد و ماركو آسنسیو، تونی كروس و ادن هازارد را وارد زمین كرد. مربی آلکویانو ویسنته پاراس، پنج تغییر ایجاد کرد و دید که تیمش با ناک اوت کردن قهرمان فعلی لالیگا یک ناراحتی بزرگ ایجاد کرده است.

زیدان مربی‌ای است که در این فصل کمترین تعداد تعویض را در کل رقابت‌ها انجام داده است. این در حالی است که تیم رئال مادرید بیش از عمق کافی برای ایجاد تغییرات و استراحت بازیکنان را نیاز دارد.

در چهار فصل ابتدایی‌اش، زیدان 96.7 درصد از تعویض‌های در دسترس خود را انجام داد - این قبل از قوانین جدید است.

او در حال حاضر به سختی بیش از سه تغییر در هر بازی انجام می‌دهد و فقط بازیکنان تعویضی در ختافه (1.136)، سلتا (1.246) و ایبار (1.255) در این بازی کمتر از 1.367 بازیکن پشتیبان رئال مادرید بازی می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала