صالح: طالبان زیر نام تعلیم دین کودکان فقیر را برای انتحار تربیت می‌کنند

© Photo / شورای عالی مصالحه‌ٔ ملیامرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری
امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول رئیس جمهور غنی می‌گوید: «طالبان زیر نام تعلیم دین شماری از نوجوانان و اطفال را از خانواده‌های بی‌بضاعت تسلیم می‌گیرند و در عوض آن‌ها را شستشوی مغزی کرده و به انتحار تشویق می‌کنند.»

امرالله صالح؛ معاون اول ریاست ‌جمهوری معاون اول رئیس ‌جمهور کشور، امروز شنبه، 4 دلو در صفحه فیس‌بوک‌اش شهروندان کابل خواسته تا کودکان و نوجوانان را زیر نام آموزش دینی به کسی یا حلقه‌ای بیرون از ساحه زندگی‌شان تسلیم نکنند؛ زیرا به گفته او طالبان آن‌ها را به منظور انجام عملیات انتحاری، آموزش می‌دهند.

امرالله صالح طالبان را مسئول حمله به دفترش می داند - اسپوتنیک افغانستان
صالح: طالبان دولت را به قتل عام مردم هشدار داد

آقای صالح افزوده‌است که گروه طالبان این آموزش را بیش‌تر در پاکستان و ساحات زیر کنترل این گروه انجام می‌دهند.

آقای صالح همچنین گفته‌است: «برای طالب ارزان‌ترین پدیده، زندگی انسان‌هاست و با ارزش‌ترین پدیده کسب رضایت حامی اصلی‌شان در منطقه است. شما متوجه هستید که یگانه کشوری که به‌صورت سراسیمه خواستار امتیازگیری بیش‌تر از غرب برای طالب است پاکستان است.»

او افزوده‌است که ریاست امنیت ملی کابل، فهرست کودکان و جوانانی را که در دام تبلیغات طالب افتاده و بعدا از آن‌ها برای انتحار و کشتار استفاده شده را نشر خواهد کرد.

آقای صالح چندی پیش نیز گفته‌بود که پولیس کابل از انتقال ده‌ها کودک و نوجوان به مدارس طالبان جلوگیری کرده و آن‌ها را به خانواده‌های شان برگردانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала