متخصص روس در خصوص عواقب غیر منتظره ویروس کرونا صحبت کرد

© Depositphotos.com / Subbotina عواقب غیر منتظره ویروس کرونا
  عواقب غیر منتظره ویروس کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک متخصص روسیه در مورد پیامد های ناگوار ویروس کرونا برای افراد حساس در برابر تغییرات آب و هوا صحبت کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، ناتالیا زوباروا، متخصص بیماری های عفونی روسیه اظهار داشت که بسیاری از افراد حساس در مقابل تغییرات آب و هوا، پس از ابتلا به ویروس کرونا،  وابستگی شان به این تغییرات افزایش می‌یابد. متخصص روسیه در مورد دلایل این پدیده و راه های به حداقل رساندن پیامدهای آن صحبت کرد.

وی می‌گوید، حساسیت بیش از حد،  به تغییرات شرایط آب و هوایی یک حالت معمول است و در بیشتر موارد همه چیز به یک سردرد محدود می شود.

 سازمان جهانی بهداشت ماندن ویروس کرونا در بسته های غذایی را بعید نمی داند  - اسپوتنیک افغانستان
سازمان جهانی بهداشت ماندن ویروس کرونا در بسته های غذایی را بعید نمی داند

 زوباروا خاطرنشان کرد: با این حال ، برخی از بیمارانی که به بیماری COVID-19 ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده‌انذ واکنش متفاوتی نسبت به تغییرات ناگهانی هوا نشان می دهند.

پزشک گفت: "در زمینه شرایط خاص آب و هوایی،  بیماری های مزمن قلبی عروقی و حتی حملات قلبی با سکته مغزی و همچنین بیماری های سیستم ریوی و آسم شدت می‌یابد که به عقیده وی، دلایل عمده آن استرس است.

به گفته متخصص، "تغییرات فشار هوا بر روی عملکرد ارگانیسم بدون تأثیر باقی نمی ماند، گیرنده های عصبی به آنها واکنش نشان می دهند. کل بدن با سیگنالهای خود تنظیم می شود و در حالت هوشیاری یا استرس بیشتر عمل می کند. به هر اندازه که سیستم  بدن انسان به دلیل بیماری ضعیف تر باشد، این احتمال وجود دارد که به دلیل استرس، اختلال در عملکرد ارگانیسم ایجاد شود".

برای کسانی که حساسیت در برابر تغییرات آب و هوایی را در خود را مشاهده نموده‌اند ، پزشک توصیه می کند کنترل سطح استرس را تقویت نموده ، از جمله مصرف منرال ها و ویتامین های گروه D و E را جهت انطباق بدن به استرس و بهبود سیبستم ایمنی بدن افزایش دهند. انواع اسیدهای امگا 3 نیز باید فراموئش نشود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала