آمریکا: دولت بایدن توافق صلح با طالبان را بازنگری می‌کند

© AP Photo / Carolyn Kasterآمریکا: دولت بایدن توافق امضا شده با طالبان را بازنگری خواهد کرد
آمریکا: دولت بایدن توافق امضا شده با طالبان را بازنگری خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا گفت که همتای افغان خود، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور غنی در جریان تصمیم واشنگتن برای بازنگری توافق امضا شده با طالبان در تاریخ فوریه 2020 قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "رویترز" جیک سالیوان مشاور امنیت ملی جو بایدن، در جریان اقدامات اولیه خود در دولت جدید آمریکا با حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان بصورت تلفنی به گفتگو و رایزنی پرداخت.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا به همتای افغان خود گفته که واشنگتن توافقی را که در فبروری 2020 با طالبان امضا کرده است، مورد بازنگری قرار خواهد داد.

پیشتر منابع وابسته به طرف های درگیر در افغانستان گفته بودند که مذاکره‌کنندگان منتظر تحلیف بایدن هستند تا ببینند وی به جدول زمانی تعیین شده ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی پایبند خواهند بود یا خیر.

بلینکن :دولت بایدن توافق با طالبان را بررسی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
بلینکن :دولت بایدن توافق با طالبان را بررسی می‌کند

وی افزود: «اگر آنها به تعهدات خود درباره عقب نشینی نیروهای خود طبق توافق امضا شده عمل نکنند، آنگاه مجبور خواهیم شد تصمیمات دشورای را برای استقرار ستیزه جویان در مناطق مهم اتخاذ کنیم».

مسئولان آمریکایی و افغانستان در 29 فبروری گذشته اعلام کردند که اگر طالبان به تعهدات خود طبق توافق امضا شده در دوحه قطر عمل کنند، آمریکا و متحدن آن در ناتو ظرف 14 ماه آینده نیروهای خود را از خاک افغانستان خارج خواهند کرد.

مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرد: این بازبینی صرفا برای بررسی و اطمینان از میزان پایبندی طالبان به تعهدات خود در مقابل واشنگتن است.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، نیز طی روز‌ های اخیر و تعویض قدرت در آمریکا مدعی شده است که، توافق صلح میان طالبان و آمریکا با دولت این کشور صورت گرفته است و ارتباطی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала