افغانستان و عراق محور گفتگوی وزرای دفاع امریکا و بریتانیا

© AFP 2023 / Jewel Samadافغانستان و عراق محور گفتگوی وزرای دفاع امریکا و بریتانیا
افغانستان و عراق محور گفتگوی وزرای دفاع امریکا و بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر جدید دفاع ایالات متحده امریکا در تماس تلفونی با همتای بریتانیایی خود در مورد مسائل مربوط به افغانستان و عراق گفتگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع امریکا می‌گوید که لوید آستین وزیر دفاع کشور در یک تماس تلفونی با بن والاس وزیر دفاع بریتانیا در مورد روسیه و چین و همچنان در مورد عملیات نظامی در حال انجام در افغانستان و عراق گفتگو کرد.

گفت و گوی تیلیفونی وزیر دفاع جدید امریکا با دبیرکل ناتو درباره افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
گفت و گوی تیلیفونی وزیر دفاع جدید امریکا با دبیرکل ناتو درباره افغانستان 

وی گفت که وزرا در مورد آنچه که «مقابله با موضوعات استراتژیک مورد علاقه متقابل از جمله پاسخ به کووید-19، نگرانی فزاینده چین، تهدیدهای روسیه و عملیات در حال انجام در افغانستان و عراق» خواند، تبادل نظر کرد.

سنای امریکا روز جمعه با 93 رأی موافق در برابر 2 مخالف صلاحیت لوید آستین گزینه پیشنهادی جو بایدن برای وزارت دفاع را تایید کرد و او نخستین امریکایی آفریقایی‌تبار تاریخ ایالات متحده شد که در رأس پنتاگون قرار می‌گیرد.

این جنرال متقاعد برای ارائه برنامه اش در جلسه سنا، روسیه را «یک دشمن اصلی» توصیف کرد. وی معتقد است که روسیه برای سال‌های آینده «تهدید واقعی» برای امریکا باقی خواهد ماند، در حال که وی آمادگی خود را برای همکاری با مسکو «در زمینه‌های منافع متقابل» اعلام کرد. وزیر دفاع امریکا از تمدید پیمان روس-امریکا (استارت نو) تاکید کرد. وی چین را «تهدید در حال رشد» و مخالفت با پکن را فعالیت اصلی پناگون دانست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала