درگیری شدید مرزی میان نیروهای هند و چین

© AFP 2023 / Biju Boroدرگیری شدید مرزی میان نیروهای هند و چین
درگیری شدید مرزی میان  نیروهای هند و چین   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌های هندی از درگیری میان سربازان این کشور و چین در منطقه سرحدی هند و جراحت سربازان خبر داده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از پارتل خبریLatestly منابع مطلع در ارتش هند امروز (دوشنبه) اعلام کردند، سربازان هندی و چینی در ایالت "سیکّیم" واقع در شمال شرق هند با یکدیگر درگیری شدند، چون سربازان چینی می‌خواستند وارد قلمروی هند شوند و در این راستا، سربازان هر دو طرف متحمل جراحاتی شده‌اند.

نبرد تن به تن میان نظامیان دو قدرت هسته ای + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
چندرسانه ای
نبرد تن به تن میان نظامیان دو قدرت هسته ای + ویدئو

بر اساس این گزارش، سربازان هندی و چینی سه روز پیش در ناکولا در ایالت سیکیم در شمال شرقی هند درگیر شدند. سربازان گشت چینی قصد داشتند وارد خاک هند شوند، اما از سوی ارتش هند متوقف شدند. این امر به درگیری میان سربازان هندی و چینی و زخمی شدن عده‌ای از آن‌ها منجر شد.

این دومین درگیری از این قبیل در ناکولا پس از ماه مه سال گذشته است. ناکولا به عنوان مرز مشخص شده بین دو کشور در نظر گرفته می‌شود.

تنش‌ها بین دو کشور از تابستان سال گذشته آغاز شد زمانی که دستکم 20 سرباز هندی و چینایی در لداخ - منطقه مورد مناقشه کشمیر کشته شدند.

منطقه لداخ در ایالت جامو و کشمیر قرار دارد و چین و هند بر سر این منطقه در شمالی‌ترین نقطه هند از دهه ۵۰ میلادی اختلاف دارند.

روابط هند و چین از دهه 1950 به دلیل اختلافات سرحدی پر تنش بوده است. دو کشور تنها یکبار در سال 1962 با یکدیگر جنگیده‌‌اند. در این جنگ، هند شکست سنگینی را متحمل شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала