صدها نوع زندگی در جوار آتشفشان ها فعال وجود دارد

© Photo / Public domainصدها نوع زندگی در جوار آتشفشان ها فعال وجود دارد
صدها نوع زندگی در جوار آتشفشان ها فعال وجود دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان صدها نوع زندگی جدید را کشف کرده اند که در نزدیکی آتشفشان زیر آبهای عمیق زندگی می کنند.

به گزارش  اسپوتنیک، محققین بر این باورند که میکروارگانیزم های جدید کشف شده در نزدیکی آتشفشان ها در عمق آبهای بحر به امکان مطالعه بوجود آمدن زندگی در نقاط مختلف و دور از دید ما را مساعد می سازد.

به اساس تحقیقات مجله Proceedings of the National Academy of ، یک تیم بین المللی زیست شناس بحری، صدها گونه میکروب را که قبلاً شناخته نشده بود، کشف کرده اند که در منافذ گرمابی یک آتشفشان در اعماق بحر در شمال شرقی نیوزیلند ساکن هستند. Volcano Brothers این مکروب های زنده  در عمق 1830 متری زیر سطح آب قرار دارند.

 فوران دوباره آتشفشان در هاوایی + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
فوران دوباره آتشفشان در هاوایی + ویدئو

برای بدست آوردن نمونه های آن، محققین از یک ربات کنترل شده از فاصله دور استفاده کردند. تجزیه و تحلیل DNA رسوبات آتشفشانی 285 نوع مختلف میکروارگانیزم را شناسایی کرده است که قبلاً برای علم ناشناخته بودند. دانشمندان همچنین دریافتند که دو جامعه مختلف از میکروب ها در مناطق مختلف آتشفشان راحت زندگی می کنند، این بستگی به درجه حرارت و اسیدیته آب اطراف دارد.

در نگاه اول، ممکن است غیرمعمول به نظر برسد که میکروارگانیزم ها در کنار آتشفشان فعال زیر بحر زندگی کنند، زیرا دائما ماگما و آب اسیدی داغ را به سطح زمین می ریزد. با این حال، این میکروارگانیزم ها اکستریموفیل هستند. آنها در مناطقی رشد می کنند که قبلا غیرقابل سکونت بوده است.

دانشمندان بر این عقیده اند که کشف آنها نه تنها درک زندگی در این سیاره را بهبود می بخشد، بلکه ابزار جدیدی را برای جستجو در شدیدترین نقاط کره زمین فراهم می کند.

نویسندگان استدلال می کنند که به سادگی با مطالعه صفات جنتیکی میکروارگانیزم های خاص، می توانید چیزهای زیادی در مورد شرایط شدید محل زئیست آنها یاد بگیرید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала