اقدامات ویژه دولت اتریش برای مقابله با کرونا

© Sputnik / Ekaterina Prokofieva /  مراجعه به بانک تصاویر اقدامات ویژه دولت اتریش برای مقابله با کرونا
اقدامات ویژه دولت اتریش برای مقابله با کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت اتریش اخیرا به شهروندان دستور داده است که به جای ماسک های معمولی حفاظتی از "دهان بند" های ویژه تنفسی استفاده کنند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Local از 25 جنوری  سال جاری 2021 ساکنان اتریش موظف شده اند از ماسک های تنفسی کلاس FFP2 به جای ماسک های حفاظتی معمولی در مغازه ها و ترانسپورت عمومی استفاده کنند.

 این نوآوری قبلاً توسط سباستین کورتس نخست وزیر اتریش اعلام شده بود.

موج دوم کرونا در اتریش - اسپوتنیک افغانستان
موج دوم کرونا در اتریش

 رودولف آنشوبر، وزیر بهداشت اتریش ، در مورد این تصمیم اظهار نظر کرد. وی خاطرنشان کرد که یک ماسک های تنفسی کلاس FFP2 با اطمینان بیشتری محافظت می کند، اما از آنجا که هزینه چنین وسایل به طور قابل توجهی از یک ماسک معمولی بیشتر است، تمام ماسک ها با قیمت تمام شده فروخته می شوند. بعلاوه تجهیزات محافظتی به صورت رایگان در اختیار افراد فقیر قرار می گیرد. قیمت دستگاه تنفس حدود یک یورو خواهد بود.

 می توان فرض کرد که چنین اقدامی به زودی در سایر کشورهای اتحادیه اروپا نیز دنبال خواهد شد. 

گفتنی است که ماسک تنفسی تاشو FFP2، در رده ماسک های N95 قرار می گیرد. ماسک های تنفسی، با توجه به راندمان فیلتراسیون ماسک و افت فشاری که ایجاد می کند، طبقه بندی می شوند. 

ویژگی های ماسک تنفسی FFP2 عبارتند از:فیلتراسیون نسبتا بالا، مقاومت موثر در برابر سموم و بخارهای اسیدی و قابل استفاده در معادن، ساختمان ها، صنایع شیشه و باغداری.

 پیش ازاین سباستین کورتس، صدراعظم اتریش در مورد موج سوم کرونا و افزایش زیاد تعداد آلودگی ها هشدار داد.

 صدراعظم اتریش با اشاره به در پیش‌بودن موج جدید همه‌گیری کرونا در اروپا از سه‌ماهه نخست سال جدید میلادی به عنوان چالشی جدی برای قاره سبز نام‌ برد.

در حال حاضر شماری از کشورهای اروپایی کار واکسیناسیون سراسری را آغاز کرده اند. با این حال مشاهده ویروس جهش یافته کرونا در انگلیس و گسترش آن به اروپا، امیدها به پایان دادن به بحران کرونا در کوتاه مدت را کمرنگ کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала