اولین عکس "گونه جدید" ویروس کرونا منتشر شد

عضو شوید
متخصصان سازمان نظارت بر حمایت از حقوق مصرف کنندگان و رفاه روسیه موسوم به «روس پاتربنادزور» برای اولین بار از گونه جدید ویروس "کرونای انگلیس" در زیر میکروسکوپ عکسبرداری کردند.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس فدرال سازمان نظارت بر حمایت از حقوق مصرف کنندگان و رفاه روسیه "وکتور" برای اولین بار در جهان از  نوع جهش یافته ویروس کرونا " انگلیس" که از یک بیمار در دسامبر سال 2020 گرفته شده بود، عکسبرداری کرد.

 در این گزارش، عکسی از ویروس در زیر میکروسکوپ که به عنوان بخشی از مطالعه طولانی مدت در مورد خواص نوع  جدید ویروس کرونا، از جمله ویژگی های ساختاری و نفوذ آن به داخل سلول ها و مدل های آزمایشی با استفاده از حیوانات آزمایشگاهی، بدست آمده است، منتشر شد.

ساخت داروی جدید ضد کرونا در انگلیس - اسپوتنیک افغانستان
ساخت داروی جدید ضد کرونا در انگلیس

خاطر نشان شده است که آزمایش های "واکنش زنجیره ای پلیمراز" ثبت شده در روسیه که توسط این سازمان ایجاد شده است، تشخیص قابل اعتماد موارد آلودگی به ویروس انگلیسی و سیستم آزمایش موسسه تحقیقات مرکزی اپیدمیولوژی  نظارت بر حمایت از حقوق مصرف کنندگان و رفاه روسیه  «روس پاتربنادزور» تشخیص یک ویروس متفاوت از اشکال غیر جهش یافته را فراهم می کند.

گفتنی است که نخستین بار در اواسط دسامبر گذشته بود که مت هنکاک، وزیر بهداشت انگلیس از شناسایی نوع جدیدی از ویروس کرونا در این کشور خبر داد..

او در بیانیه‌ای اعلام کرد که دانشمندان ژنتیک انگلستان، طی چند روز گذشته نوع جدیدی از ویروس کرونا را در جنوب بریتانیا شناسایی کرده‌اند «که می‌تواند با شیوع سریع‌تر کرونا در جنوب» این کشور مرتبط باشد.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، نیز اخیرا اعلام کرده بر اساس یافته‌های اولیه، گونه‌های جدید ویروس کرونا که در بریتانیا ظهور پیدا کرده خطرناک‌تر است.

جانسون به خبرنگاران گفت: "علاوه بر آنکه ویروس جدید سریع‌تر منتقل می‌شود، حالا به نظر می‌آید که گونه جدید ویروس که در لندن و جنوب شرق کشور شناسایی شده، با آمار بالاتر مرگ در این نواحی مرتبط باشد."

این یافته‌ها را ریاضی‌دانانی به دست آورده‌اند که آمار مرگ بر اثر کرونا در گونه قدیمی و جدید ویروس را مقایسه کرده‌اند.

بریتانیا با بیش از 75 هزار مرگ ناشی از ابتلا به بیماری COVID-19 و ثبت بیش از دو میلیون و 700 هزار مبتلاء، از جمله کشورهایی است که بیشترین تاثیر را از شیوع ویروس کرونا پذیرفته‌ است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала