ترامپ از ایده تشکیل "حزب سیاسی" جدید گذشت

© REUTERS / Carlos Barriaترامپ از ایده تشکیل "حزب سیاسی" جدید گذشت
ترامپ از ایده تشکیل حزب سیاسی جدید گذشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نزدیکان رئیس جمهور پیشین آمریکا می‌گویند که وی قصدی برای تشکیل یک حزب سیاسی مستقل ندارد، بلکه او هدف خود را کمک به جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای کنگره در سال 2022 تعیین کرده است.

 به گزارش اسپوتنیک، نشریه Fox News به نقل از جیسون میلر، مشاور رئیس‌جمهور سابق آمریکا نوشته که دونالد ترامپ، قصد جدایی از حزب جمهوری‌خواه را ندارد، او هدف خود را بازگرداندن مجدد کنترل کنگره به هم‌حزبی‌هایش در انتخابات 2022 تعیین کرده است.

جیسون میلر گفته است که هیچ تلاشی در جهت اقدام خارج از حزب جمهوری خواه وجود ندارد، اما اگر مسئله جدی‌تر شود، این کاملا به سناتور‌های جمهوری خواه بستگی خواهد داشت.

قصد ترامپ برای ایجاد یک حزب سیاسی جدید - اسپوتنیک افغانستان
قصد ترامپ برای ایجاد یک حزب سیاسی جدید

مشاور ترامپ گزارش‌های رسانه‌ای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی که می‌گویند ترامپ قصد تشکیل حزبی مستقل از حزب متبوعش را دارد، فاقد صحت دانست.

در ایالات متحده ، دو حزب کلیدی جدا از هم وجود دارد: در میان هر دو حزب "دموکرات ها و جمهوری خواهان" طبقه بندی به جناح رادیکال تر و یک جناح مرکزی وجود دارد. این روند با رهبرانی چون ترامپ مرتبط نیست، بلکه به دلیل تغییر در ساختار و منافع جامعه آمریکا عمل می‌کند.

روزنامه وال استریت ژورنال اخیرا با استناد به گفته افراد آشنا به موضوع گزارش داد دونالد ترامپ در پی تحولات اخیر، اندیشه ایجاد یک حزب سیاسی جدید با نام «حزب میهن پرست» را با نزدیکانش به بحث گذاشته است. ترامپ در سخنرانی خداحافظی خود خطاب به مردم آمریکا گفت: جنبشی که ما آغاز کردیم هنوز در ابتدای راه خود است.

در پی حوادث پساانتخاباتی در آمریکا به ویژه حمله اخیر به ساختمان کنگره، بسیاری از هم حزبی‌های جمهوری خواه ترامپ به او پشت کردند و خواستار برکناری او از قدرت شدند. میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوری خواهان او را مسبب اصلی تحریک خشونت‌ها می‌داند و گفته هیچگاه دیگر با ترامپ صحبت نخواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала