صالح: به زودی مشکل ماین‌های چسبکی حل می‌شود

© Photo / دولت سازامرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز
امرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست جمهوری کشور می‌گوید که به مردم شریف افغانستان اطمینان می‌دهد که بزودی با ابتکاراتی که آغاز شده است، معضل ماین‌های چسبکی حل خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهور امروز دوشنبه (6 دلو) با نشر خبرنامه‌ای گفته که تا هیچ سازی ماین‌های چسپکی فقط کمی زمان در میان است که تدارکات ما انجام یابد.

معاون اول رییس‌ جمهوری، در صفحه فیس‌بوک‌اش نوشته‌است: «به مردم شریف افغانستان اطمینان می‌دهیم که به‌زودی با ابتکاراتی که آغاز شده‌است معضل ماین‌های چسپکی حل می‌گردد. یادتان است که گفته بودیم مشکل بزبزک را حل می‌سازیم. با ابتکارات تخنیکی از آن تاریخ تا امروز ما هیچ تلفات با سلاح بزبزک دشمن صورت نگرفته‌است».

امرالله صالح طالبان را مسئول حمله به دفترش می داند - اسپوتنیک افغانستان
صالح: طالبان دولت را به قتل عام مردم هشدار داد

به گفتۀ وی، آخرین تلفات که بخاطر غفلت صورت گرفت چند هفته قبل در ولسوالی قره باغ بود زیرا مسوولین پوسته هدایت و دستور را نادیده گرفته بودند. تا هیچ سازی ماین‌های چسپکی فقط کمی زمان در میان است که تدارکات ما انجام یابد.

او همچنین گفته‌است که سیستمی در دولت به وجود آمده که تروریست‌ها توان فریب‌دادن قوه قضاییه و ضعیف‌سازی محضر را ندارند.

آقای صالح بازهم روی اعدام تروریست‌های بازداشت‌شده تاکید کرده و افزوده‌است که سروی و نظرسنجی در این زمینه نشان می‌دهد که این اقدام محتمل قوه قضاییه حمایت اکثریت قاطع و واضح ملت را با خود خواهد داشت.

 این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که در این اواخر رویدادهای ناشی از انفجارهای ماین‌های جاسازی شده و مقناطیسی در شهر کابل افزایش یافته است. مسئولیت بیشتر این رویدادها را هیچ فرد یا گروهی به عهده نمی‌گیرد اما مقام‌های دولت افغانستان می‌گویند که این انفجارها از سوی طالبان طرح ریزی و اجرا می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала