هشدار تند حمد الله محب به طالبان

CC BY-SA 4.0 / Isaroumila / Ambassador Hamdullah Mohib هشدار تند حمد الله محب به طالبان
 هشدار تند حمد الله محب به طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور به طالبان هشدار می دهد که به تمامی قول اردو ها رفته است و آماده گی های کامل برای فصل نو جنگی گرفته شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رییس ‌جمهو غنی می‌گوید که حکومت افغانستان برای فصل تازه جنگ آماده‌گی کامل گرفته‌است.

حمدالله محب گفت که طالبان صلح نمی‌خواهند و اطلاعات استخباراتی نشان می‌دهند که این گروه برای بهار آینده در حال گرفتن آماده‌گی‌های نظامی هستند. به‌گفتۀ او طالبان می‌کوشند قدرت در افغانستان را از راه نظامی به دست بگیرند.

حمد الله محب: با بیرون شدن نظامیان خارجی، حکومت افغانستان زیر فشار قرار می گیرد - اسپوتنیک افغانستان
حمد الله محب: با بیرون شدن نظامیان خارجی، حکومت افغانستان زیر فشار قرار می گیرد

محب گفت که پس از این تمامی نیروهای ویژۀ ارتش، امنیت ملی، پولیس و نیروهای هوایی برای سرکوب تحرک‌های طالبان از قول‌اردوی عملیات‌های ویژه دستور خواهند گرفت: «برای ما هم این فرض است که آماده‌گی قوی بگیریم. به‌همین منظور ما به تمامی ولایت‌ها رفتیم و به تمام قول‌اردوها گشتیم که با یک مشت محکم در برابر شان ایستاده باشیم».

گفتنی است که است که مذاکرات دور دوم صلح در دوحه با کندی به‌پیش می‌رود. منابع در هیئت جمهوری اسلامی افغانستان می‌گویند که هیئت طالبان در نشست‌ها حضور نمی‌یابند و علاقه‌یی به پیشرفت مذاکرات ندارند.

دور دوم مذاکرات صلح، پس از سه هفته توقف مذاکرات، دو هفته پیش در دوحه آغاز شدند؛ اما از حدود دو هفته ده بدینسو دو طرف نشستی نداشته‌اند.

همزمان با این مذاکرات، خشونت‌ها در کشور ادامه دارند. چنان‌که به‌گفتۀ وزارت دفاع ملی، در دست‌کم ۲۰ ولایت نبردها میان طالبان و نیروهای امنیتی جریان دارند.

هفتۀ پیش، پنتاگون اعلام کرد که شمار نیروهای امریکایی در افغانستان به ۲۵۰۰ تن کاهش یافته‌اند.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала