هند 500 هزار دوز واکسین کرونا به افغانستان کمک می‌کند

© Photo / Facebook account of Ministry of Public Healthهند 500 هزار دوز واکسین کرونا به افغانستان کمک می‌کند
هند 500 هزار دوز واکسین کرونا به افغانستان کمک می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه کشور اعلام کرد که چگونه‌گی تطبیق واکسین کرونا ساخت کشور هند امروز دوشنبه (25، جنوری)، مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه افغانستان با نشر یک اعلامیه گفته است که داکتر بشیر نورمل معین پلان و پالیسی وزارت صحت عامه، امروز با نماینده‌گان سازمان صحی جهان و یونیسف دیدار نموده و چگونه‌گی تطبیق واکسین کرونا ساخت کشور هند را مورد بحث قرار داد.
اعلامیه می افزاید که کشور هند تعهد نموده است که، 500 هزار دوز واکسین کرونا را به افغانستان کمک ‌می‌کند و قرار است با این مقدار حدود 250هزار تن واکسین شوند.

در ادامه این اعلامیه آمده است که معین پلان و پالیسی وزارت صحت عامه، از این کمک کشور هند قدردانی نموده و از ادارات مربوطه خواست تا تدابیر لازم را در پیوند به چگونه‌گی تطبیق این واکسین روی دست گیرند.
داکتر بشیر نورمل، تاکید نمود که افراد معروض به خطر در اولویت این وزارت قرار دارد و قرار است در مرحله نخست این افراد واکسین شوند.
هم‌چنان معین پلان و پالیسی گفت که اتحادیه جهانی واکسین، کواکس، بانک جهانی و بانک انکشاف آسیایی تعهد نموده اند تا دولت افغانستان را در امر تهیه واکسین کرونا همکاری نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала